I första hand behöver du be abonnemangsinnehavaren/ägaren kontakta oss när det kommer till att ta del av information eller att göra några ändringar. Du kan inte få specifik information eller genomföra ändringar om du inte är abonnemangsinnehavare.
Har du några frågor om…

Nummerflytt
Kundservice kan förklara hur du går tillväga för att påbörja en nummerflytt, men vi får tyvärr inte beställa en nummerflytt utan att först tala med abonnemangsägaren. Läs mer om nummerflytt här.

Information om abonnemang
Ifall du kontaktar oss så kan vi inte gå in på specifikt pris, surfmängd, bindningstid, tjänster etc. som ingår i ditt abonnemang, men vi kan prata i generella termer kring din abonnemangsform. Exempelvis kostar abonnemanget 3Flexibel 20GB 299 kr/mån
Vi får heller inte göra några slags ändringar på abonnemanget. Exempelvis avsluta, ändra, byta abonnemang.

Spärrat abonnemang
Du har tyvärr inte möjlighet att lyfta spärren om du inte är abonnemangsägare.
Ifall det rör sig om en obetald faktura, kan abonnemangsägaren betala den via Mitt3 så hävs den fort. Är det en annan spärr, så behöver abonnemangsägaren kontaktar oss.

Fakturafrågor
Du kan inte få specifik information om fakturan som ditt abonnemang tillhör. Men vi kan förklara generella poster - exempelvis vad en fakturaavgift är för något. Så här tyder du din faktura.
Vad är “Förmedlade tjänster”? När du exempelvis gjort ett köp i en app, ringt betalsamtal eller har en prenumeration i telefonen så debiteras det som en rörlig kostnad på din faktura hos oss. På Mitt3 kan du se din användning.

Felsökning
I kontakt med kundservice så kan vi genomföra en enklare felsökning. Ifall det kräver att vi ser över abonnemanget, eller skapa en felanmälan, så behöver abonnemangsägaren kontakta oss.

Erbjudanden/priser
I kontakt med oss kan vi gå igenom de erbjudanden och priser vi har idag på Tre.se. Dem kan du även se här. Vi kan inte gå in på exakta kostnader för ditt specifika abonnemang, då vi inte får se några uppgifter utan att tala med abonnemangsägaren/abonnemangsinnehavaren.

PIN/PUK-kod
Du hittar din PUK-kod inne på Mitt3 ifall du loggar in med ditt mobilnummer! Så här gör du.
PIN-koden kan man själv ändra i inställningarna, så vi kan inte garantera att den som står inne på Mitt3 stämmer.
Du kan inte få ut koderna från kundservice om du inte är abonnemangsägare.

Frågor om surf
På kundservice kan vi berätta generellt om våra abonnemangsformer och hur surf fungerar, men inte specifikt för ditt abonnemang (Exempelvis ifall det är några extratjänster som finns på det specifika abonnemanget). Läs mer om surf här.

3Svar/Röstbrevlåda
Via kundservice kan vi berätta hur du gör för att ändra ditt 3Svar, och även hjälpa till med en enklare felsökning om något gått fel. Så här gör du för att ändra ditt 3Svar.
Kundservice får inte administrera eller ändra ditt 3Svar utan att tala med abonnemangsägaren.
Vad får jag göra om jag har en fullmakt?
Om du har fyllt i samt skickat in en fullmakt till oss som har blivit godkänd får även du ta del av all information samt göra alla olika ändringar trots att du inte är abonnemangsinnehavare, så länge fullmakten inte säger något annat. Abonnemangsinnehavaren kan välja vilka ärenden som en fullmaktstagare får hantera. Här är vår fullmaktsblankett.