Innan du kontaktar oss:
Du kan inte få specifik information eller genomföra ändringar om abonnemanget inte står på ditt personnummer. Du kan se viss information som t.ex PUK-kod, bindningstid och surf genom att logga in på Mitt3 med SMS.
Abonnemangsägaren kan se all information om abonnemang, fakturor med mera genom att logga in på Mitt3 med bankID.
Hur hjälper jag en anhörig som står på abonnemanget?
- Ifall ditt abonnemang står på en annan person kan du logga in med ditt mobilnummer på Mitt3, där kan du få massa information om abonnemanget
- Du kan ansöka om fullmakt för en person. En fullmakt ger en person rätt att företräda en annan och få ut information om abonnemanget. Här är vår fullmaktsblankett.
Fullmakt
Om du har fyllt i samt skickat in en fullmakt till oss som har blivit godkänd får även du ta del av all information samt göra alla olika ändringar trots att du inte är abonnemangsinnehavare, så länge fullmakten inte säger något annat. Abonnemangsinnehavaren kan välja vilka ärenden som en fullmaktstagare får hantera. Här är vår fullmaktsblankett.
Jag behöver hjälp, men abonnemanget står inte på mig
Här nedanför kan du läsa om vad du kan göra eller få hjälp med ifall abonnemanget inte står på ditt personnummer.
Nummerflytt
Kundservice kan förklara hur du går tillväga för att påbörja en nummerflytt, men vi får tyvärr inte beställa en nummerflytt utan att först tala med abonnemangsägaren. Läs mer om nummerflytt här.
Information om abonnemang
Ifall du kontaktar oss så kan vi inte gå in på specifikt pris, surfmängd, bindningstid, tjänster etc. som ingår i ditt abonnemang, men vi kan prata i generella termer kring din abonnemangsform. Exempelvis kostar abonnemanget 3Flexibel 20GB 299 kr/mån
Vi får heller inte göra några slags ändringar på abonnemanget. Exempelvis avsluta, ändra, byta abonnemang.
Spärrat abonnemang
Du har tyvärr inte möjlighet att lyfta spärren om du inte är abonnemangsägare.
Ifall det rör sig om en obetald faktura, kan abonnemangsägaren betala den via Mitt3 så hävs den fort. Är det en annan spärr, så behöver abonnemangsägaren kontaktar oss.
Fakturafrågor
Du kan inte få specifik information om fakturan som ditt abonnemang tillhör. Men vi kan förklara generella poster - exempelvis vad en fakturaavgift är för något. Så här tyder du din faktura.
Vad är “Förmedlade tjänster”? När du exempelvis gjort ett köp i en app, ringt betalsamtal eller har en prenumeration i telefonen så debiteras det som en rörlig kostnad på din faktura hos oss. På Mitt3 kan du se din användning.
Felsökning
I kontakt med kundservice så kan vi genomföra en enklare felsökning. Ifall det kräver att vi ser över abonnemanget, eller skapa en felanmälan, så behöver abonnemangsägaren kontakta oss.
Erbjudanden/priser
I kontakt med oss kan vi gå igenom de erbjudanden och priser vi har idag, som du också ser på Tre.se. Vi kan inte gå in på exakta kostnader för ditt specifika abonnemang, då vi inte får se några uppgifter utan att tala med abonnemangsägaren/abonnemangsinnehavaren.
PIN/PUK-kod
Du hittar din PUK-kod inne på Mitt3 ifall du loggar in med ditt mobilnummer! Så här gör du.
PIN-koden kan man själv ändra i inställningarna, så vi kan inte garantera att den som står inne på Mitt3 stämmer.
Du kan inte få ut koderna från kundservice om du inte är abonnemangsägare.
Frågor om surf
På kundservice kan vi berätta generellt om våra abonnemangsformer och hur surf fungerar, men inte specifikt för ditt abonnemang (Exempelvis ifall det är några extratjänster som finns på det specifika abonnemanget). Läs mer om surf här.
3Svar/Röstbrevlåda
Via kundservice kan vi berätta hur du gör för att ändra ditt 3Svar, och även hjälpa till med en enklare felsökning om något gått fel. Så här gör du för att ändra ditt 3Svar.
Kundservice får inte administrera eller ändra ditt 3Svar utan att tala med abonnemangsägaren.
Återkalla fullmakt
Skriftlig återkallelse skickas till:
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm-Globen
Återkallelsen ska innehålla:
- Namn på båda
- Personnummer på båda
- Datum
- Ort
- Underskrift