Besvarat

Förnya abonnemang, vad händer med resterande kostnad?

  • 2 August 2019
  • 1 svar
  • 2507 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!
När jag går in på Mitt3 och tittar under fliken abbonnemang så står det "går att förlänga: ja". Betyder det att jag kan förlänga mitt abbonnemang redan nu eller att man kan göra det senare?

Om jag då väljer att förnya mitt abbonnemang med ny telefon nu (har tittat på ett dyrare), skrivs det då över på den nya månadsavgiften på en gång eller behöver jag betala en sista gång för mitt gamla abbonnemang OCH det nya?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 2 August 2019, 14:44

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej Nicole och varmt välkommen till 3Community. Tack för din fråga ☺️

Om det står att det går att förlänga betyder det att du har mindre än 4 månader kvar på ditt nuvarande avtal. Kortfattat skulle månadskostnaden ändras till det nya så fort du har fått hem din nya mobil, resterande bindningstid skulle dock läggas utöver den nya bindningstiden.

Ex. A - 2 Månad kvar på nuvarande avtal + 24 månader nytt avtal = Bindningstid på 26 månader.
Ex. B - 0 månader kvar på nuvarande avtal + 24 månader nytt avtal = Bindningstid på 24 månader.

⚠️Tänk på:
Om du betalar extra för själva mobilen idag, kommer resterande kostnad att finnas kvar tills ursprungliga avtalet löpt ut.


💎Jag rekommenderar att du kikar på denna artikel under rubriken "Förlänga abonnemang".

Svara