Skip to main content
Nykomling
March 12, 2026
Besvarat

Aktivera 3Bredband Max / Ny router

• March 12, 2026
  • 1 svar
  • 137 visningar

Beställt 3Bandband Max (1000/1000Mbps) och fått hem en Zyxel indoor router. På Mitt3 står det under abonnemanget ”aktiveras vid första användning” men vi kan inte använda nya Wifi-lösningen överhuvudtaget. 

Startat upp routern, SSID synligt och ansluter med mobilen till det + lösenord men sedan ”inget internet”. 

Försökt att manuellt aktivera genom Mitt3 men den säger bara att SIM-kortsnumret är ogiltigt. Detta känns som en dålig start hos 3 för oss som ny kund… antar att det redan sitter ett SIM inbyggt i nya modemen? För vi har inte fått något separat skickat till oss i beställningen. 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@SMYG, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Vet du vad routermodellen heter? Vissa routrar har inbyggt eSIM, andra behöver man ett vanligt SIM-kort till. I ditt fall kan det vara så att man behöver beställa ut ett nytt fysiskt SIM-kort.

För att beställa ett SIM-kort:

1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på bredbandsabonnemanget
  3. Under rubriken “Hantera SIM-kort”, klicka på “Beställ SIM-kort”

När SIM-kortet levererats hem i brevlådan behöver du aktivera det med SIM-kortsnummer som står på SIM-kortet (börjar alltid på 89460… och består av 19 siffror).

1 svar

Limpen
Community Manager
LimpenCommunity ManagerSvar
Moderator
March 18, 2026

Hej ​@SMYG, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Vet du vad routermodellen heter? Vissa routrar har inbyggt eSIM, andra behöver man ett vanligt SIM-kort till. I ditt fall kan det vara så att man behöver beställa ut ett nytt fysiskt SIM-kort.

För att beställa ett SIM-kort:

1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på bredbandsabonnemanget
  3. Under rubriken “Hantera SIM-kort”, klicka på “Beställ SIM-kort”

När SIM-kortet levererats hem i brevlådan behöver du aktivera det med SIM-kortsnummer som står på SIM-kortet (börjar alltid på 89460… och består av 19 siffror).

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.