Besvarat

Nu blev plötsligt min räkning enorm!

  • 20 May 2019
  • 9 svar
  • 881 visningar

Hej 3! Förra månaden kom vi i ett samtal överens om att nästa räkning skulle inte bli såhär dyr! Beställde ert surf för er säljare lovade detta,skulle bli billigare än de 249 kr jag redan hade hos Halebop
Nu kom räkningen på 853 kr! Nästan 3 ggr högre än vad jag blev utlovad! Hade tänkt flytta hela min telefoni över till er när mitt RUBBET hos Halebop går ut, men det kan ni fet glömma! I morgon kommer jag ringa er och påminna er om vad ni lovade då jag betalade förra räkningen på över 700 kr bara för er surf! Har ingen telefon, inget tele abb hos er, har endast surf! Detta är helt oacceptabelt! Kommer säga upp allt hos er!
Skaffade ert obegränsade surf för 399 kr i mån och har ett litet sim min platta jag aldrig använder! Så arg jag är nu!
icon

Bäst svar av Erik 21 May 2019, 09:46

Visa original

9 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, vad står i avtalet? Du kan logga in på ”mitt3” för att se ditt avtal och hela faktura-specifikationen.

Det låter lite högt absolut. Men som du säger kanske det klarnar eller löser sig genom att ringa till 3kundservice
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Rosling! Tack för din fråga. :)

Av erfarenhet låter det som att du har tecknat eller förlängt ett bredbandsabonnemang. Eftersom bredband faktureras i förskott så betalar man för två perioder på den första fakturan. Det ser du enkelt på din "Specifikation" för abonnemanget det gäller, om du ser flera perioder så är det som har hänt.

Då kommer din kommande faktura vara betydligt mindre.
Som @Chipsgeneralen skriver går det enkelt att se fakturan på Mitt3. ☺️


Här är ett par artiklar kring ämnet:
Din första faktura
Högre faktura än väntat?

Hej! Jag fick precis se att min faktura var på 5500kr.!! När jag såg innan att den skulle vara på 3800kr! Hur kan den vara på så mycket??

Mvh Paulina 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Jocke 03 

Om du loggar in på Mitt3 i App eller i Webbläsare.  Så kan du se din fakturaspecifikation detaljerat vad var sak kostar. Om den brukar vara på 3800 kr i månaden , så kan du jämföra förra månadens faktura mot denna månadens för att se vad som skiljer kostnaderna åt .

Här har du en guide över hur du kan tyda fakturans specifikationer.

 

/F

Jag har förlängt mitt abonnemang. Så jag misstänker att det är därför som min räkning blev mer? Kan det stämma? Mvh Paulina 

Användarnivå 6
Emblem +40

Det kan möjligtvis vara så , om du t.ex har kvar avbetalning på tidigare telefon samtidigt som du skaffat en ny telefon på avbetalning . Eller gjort en “slutfaktura” av tidigare telefon som kan ha haft några månaders avbetalning kvar.

Det ska stå i fakturaspecifikationen iaf.

/F

Tack! Men det konstiga är bara att jag betalade 2200 kr i butiken. Kan det ha blivit något fel där tro? 

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej ! Bra fråga . Det bästa vore nog att kontakta 3 Kundservice efter kikat fakturaspecifikationen . Och se så allt är rätt . Beroende på vad det köpet i butiken var , om det va för kvarvarande avbetalning av telefon eller annat .

Här har du deras kontaktuppgifter. Chatt eller Telefon .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

Tack snälla för hjälpen!

 

Svara