Skip to main content
Genomförd idé

Få tillbaka 3Trygg via Mitt3 - Att kunna säga upp försäkringen. Eller lägga till.

• 7 december 2022
  • 7 svar
  • 475 visningar
Nils
Martin 3 kund i 19år
TerMinator
  • Nils
    Nils
  • Martin 3 kund i 19år
    Martin 3 kund i 19år
  • TerMinator
    TerMinator

frodrik91
Superhjälte

Ett ganska simpelt förslag angående funktionen för kunder att själv kunna Ta bort / Lägga till 3Trygg inloggad på Mitt3 i App eller Webbläsare. Så slipper man besök till butik , kontakt till kundservice. Och här på communityt , kan vi inte göra mer än vägleda.

( Lägga till är inom viss antal dagar. Om det va 45 dgr möjligtvis , i uppvisning av enheten ) .

Jag har för mig att funktionen har funnits tidigare ,men försvunnit kanske vid något teknik skifte / mjukvaruskifte.

https://community.tre.se/abonnemang%2D8/avsluta%2D3trygg%2Defter%2D1%2Dgratis%2Dmaanad%2D5053

Mvh F

Fäst svar

4 september 2023

Dagen är här! Jag kan gladligen meddela att sedan förra veckan så kan man avsluta sin 3Trygg-försäkring direkt via Mitt3! Tusen tack igen för ditt förslag i denna tråd @frodrik91 💛

I denna artikel har vi steg för steg hur man gör.

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

7 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 december 2022

Halloj @frodrik91!

Tack för din idé! Bra tankar som vanligt 😁

Detta ligger faktiskt just nu i planen och hoppas kunna få det på plats under 2023, specifikt att man ska kunna plocka bort sin 3Trygg försäkring.

Att kunna lägga till en försäkring tror jag inte kommer gå, då det ökar risken för försäkringbedrägerier - men jag förstår helt klart din tanke!

Jag återkommer när jag vet mer om detta - tack igen! 💛

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 7 december 2022
Ny idéPågående

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 8 december 2022

Ja exakt , va lite mer denna klausulen jag syftade på angående lägga till i efterhand. Men är som sagt av uppvisande av enheten .Och eftersom man har första månaden gratis .  Så antar jag att man kan säga upp det direkt . För sen aktivera det igen inom 15 dagar , vid uppvisande av hel enhet. Iofs låter det knasigt i mina öron iaf ! Mer ologiskt liksom 😎  Gratismånad → uppsägning → Signa täckning igen inom 15 dagar ,vid uppvisande av hel produkt → Aktiv försäkring igen 🤣typ svårt att bestämma sig syndromet.

Beställ 3Trygg

När du handlar online behöver du visa upp din oskadade produkt i en 3Butik för att lägga till försäkringen. Du kan lägga till försäkringen inom 45 dagar efter köpet.😉

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 8 december 2022

Ja men då är jag med! Jag tar med den helt klart. 

Tack @frodrik91! 💛

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 september 2023

Dagen är här! Jag kan gladligen meddela att sedan förra veckan så kan man avsluta sin 3Trygg-försäkring direkt via Mitt3! Tusen tack igen för ditt förslag i denna tråd @frodrik91 💛

I denna artikel har vi steg för steg hur man gör.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 4 september 2023
PågåendeGenomförd idé

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Skribent
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 4 september 2023

Grymt ! Såg detta också , blir ett bra verktyg för dom som vill ändra 👌🏻

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies