Skip to main content

Tjena!

 

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

 

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

 

Har samma problem, lagerstatusen för mig är ”finns inte i lager” och det har stått samma sak sedan produktsläppet på mitt3…

Verkar dessvärre inte spela så stor roll om man har förbeställt eller inte, hoppas på att det löser sig inom kort. 


Det har hänt nästan samma sak med mig men för mig det står ingen leverans tid. Jag fattar inte hur kan de lägga upp en ny mobil utan att ta reda på allt information från leverantören. Sen när man ringa och fråga om det så vet de inget inte men jag har fått en svar att det kommer om en månad men det var bara en gång. 


Ser att även andra operatörer som Tele2, Telenor och Telia har leveransproblem, verkar vara strul med samtliga operatörers leverantörer. 
Frustrerande att man inte får någon info som konsument från företaget, utan behöver gå via trådar på olika forum, men vi verkar inte vara ensamma.
Ironiskt nog har jag fått hem returkuvertet för att byta in min gamla telefon, som de vill ska vara inskickat inom 2 veckor från det att man fått brevet, annars sänks värdet på inbytet….

Lite märklig ordning i hur de skickar saker, vill såklart ha en ny telefon innan jag skickar in den gamla utan att riskera en högre mobilräkning, särskilt när det är bortom min kontroll.. Som sagt, hoppas det löser sig inom kort för alla som haft problem med leveransen och att Tre försöker undvika dessa misstag i framtiden. 


Ja det är ju det frustrerande. Att man inte kan få något som helst svar av tre. Jag pratade med en säljare igår på tre som sa att det förmodligen kommer ta 1-2 månader i ren spekulation. Trots att man bokat precis efter släppet. När kommer mobilerna till dem som bokade flera dagar efter? 2025?


Ja det är ju det frustrerande. Att man inte kan få något som helst svar av tre. Jag pratade med en säljare igår på tre som sa att det förmodligen kommer ta 1-2 månader i ren spekulation. Trots att man bokat precis efter släppet. När kommer mobilerna till dem som bokade flera dagar efter? 2025?

Va 1 till 2 månader de överdriver hos comviq så står det mellan 4-6 veckor. Men 1 till 2 månader det är något annat och det är jätte dum att sätta någonting till att sälja utan att veta när kan de leverera till kunder.


Ja, han sa det mer som spekulation. Har själv jobbat på elgiganten och vet om att Apple är väldigt svåra med leveranstider. Dem kunde ge oss besked på 1 månad sen kunde 10 mobiler dyka upp 3 dagar efter, så man vet aldrig.

 

Däremot tycker jag inte att tre bör säga att leveranstiden är 1 vecka och sedan byta till att allt är oklart. Man tappar ju lite förtroende


Jag tror att det finns flera utmaningar med detta eftersom det är återkommande vi varje släpp av nya iPhones.

Trycket är stort över hela världen för just iPhones och de släpps samma dag i princip överallt. Apple ska skicka ut telefoner till tusentals återförsäljare i någon slags ordning samtidigt som de ska förse sina egna butiker med telefoner också. 
 

Hoppas att ni får era telefoner snart!


Jag tror att det finns flera utmaningar med detta eftersom det är återkommande vi varje släpp av nya iPhones.

Trycket är stort över hela världen för just iPhones och de släpps samma dag i princip överallt. Apple ska skicka ut telefoner till tusentals återförsäljare i någon slags ordning samtidigt som de ska förse sina egna butiker med telefoner också. 
 

Hoppas att ni får era telefoner snart!

Att det är tryck på telefonerna är ju givet. Att det även ska ta lång tid innan man får mobilen är ju också på ett sätt rimligt. Anledningen till att vi alla skriver här är ju mer om den icke kommunikation tre har. Varför säga att man har 1v leveranstid om man faktiskt inte fått något besked?

 


@Ben123 Det handlar mest troligt om att de får ett besked av leverantören på hur många telefoner som ska komma, sedan kanske ett annat antal faktiskt kommer. 
 

Det fungerar ”tyvärr” inte mycket bättre hos de andra heller. Uppskattningar som hålls, inte stämmer och bristfällig information. Kollar man runt lite (eller har beställt hos någon annan) är det samma problem för alla, undantaget de som beställer från Apple direkt verkar det som. 
 

Jag tror att det finns förbättringspotential både hos Apple men även hur systemet hos, i detta fall, Tre informerar kunderna. Det är väl dock alltid bättre att ge en sämre uppskattning än en uppskattning som inte stämmer till det negativa.. Exempelvis skulle kanske plats i kön kunna vara något? Om inte exakt, ett intervall?


Jag har kollat lite på leveransen till den iPhone 15 pro max (förra året i tre community) och det ser ut att vi kommer inte att få mobilen till slutet av Oktober eller kanske i början av November. Så om ni hittar bättre pris hos någon annan än tre tar det och av beställa den här. 


Jag fick notis nu om att jag kan hämta upp min mobil! Hoppas att ni andra får era snart också då :)


Jag fick notis nu om att jag kan hämta upp min mobil! Hoppas att ni andra får era snart också då :)

 


Jag fick notis nu om att jag kan hämta upp min mobil! Hoppas att ni andra får era snart också då :)

Vilken tid/datum beställde telefonen? 

1,5h efter release :)


Jag fick notis nu om att jag kan hämta upp min mobil! Hoppas att ni andra får era snart också då :)

Vilken tid/datum beställde telefonen? 

1,5h efter release :)

Uppskattar inlägget iaf, det här var den enda informationen jag kunde hitta kring släppet av iPhone 16 hos Tre. Beställde min samma dag fast på kvällen, hoppas den kommer under veckan 👍


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Oj den va bra får hålla koll men min skulle skickas med postbolaget alla hatar. Så lär ta tid. :/


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Just wondering, did you order 1TB version? cuz it shows as available now (and delivery in 2-3 days) for a few colors for 16 Pro Max 1TB in the website.


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Just wondering, did you order 1TB version? cuz it shows as available now (and delivery in 2-3 days) for a few colors for 16 Pro Max 1TB in the website.

No i ordered the 256gb


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Just wondering, did you order 1TB version? cuz it shows as available now (and delivery in 2-3 days) for a few colors for 16 Pro Max 1TB in the website.

I ordered the 256gb


Hej! Någon som beställt iPhone 16 pro runt den 16de som fått sin telefon? Jag beställde min då och har inte fått uppdatering, så va mest bara nyfiken. 


Hej! Någon som beställt iPhone 16 pro runt den 16de som fått sin telefon? Jag beställde min då och har inte fått uppdatering, så va mest bara nyfiken. 

Tja! Jag beställde min 01:30 den 16’e september, och fick ett sms om att dem “Hej! Du väntar på beställning från oss på tre, och just nu jobbar vi på att kunna leverera den så fort som möjligt” på morgonen av förra torsdagen. Dock så har dem fortfarande inte skickat min mobil och det står endast “Beställning mottagen” när jag försöker kolla upp status.
Hur ser det ut för dig? Känns som att jag kommer få den i mitten eller slutet av Oktober med tanke på att folk som förköpte 1.5 timmar efter release date fick deras mobil igår från Tre...


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Hej! Stod det någon beräknad leverans datum när du loggade in på mitt3 eller stod det obekräftad leverans tid?


Hej! Någon som beställt iPhone 16 pro runt den 16de som fått sin telefon? Jag beställde min då och har inte fått uppdatering, så va mest bara nyfiken. 

Tja! Jag beställde min 01:30 den 16’e september, och fick ett sms om att dem “Hej! Du väntar på beställning från oss på tre, och just nu jobbar vi på att kunna leverera den så fort som möjligt” på morgonen av förra torsdagen. Dock så har dem fortfarande inte skickat min mobil och det står endast “Beställning mottagen” när jag försöker kolla upp status.
Hur ser det ut för dig? Känns som att jag kommer få den i mitten eller slutet av Oktober med tanke på att folk som förköpte 1.5 timmar efter release date fick deras mobil igår från Tre...

För mig står det fortfarande beställning mottagen och inget annat, trots samma sms som du fått. 


Jag beställde min för 12dar sedan, det uppdaterades samma kväll att min beställning är mottagen, och fick sms idag om att dom jobbar på att leverera. Dock ingen ändring i beställning står fortfarande bara ”beställning mottagen” misstänker att min kommer sent 😕 lite tråkigt men man får vara realistisk, dom kan ju inte skynda på om dom inte fått leverans, hoppas på nån uppdatering i veckan. Blev lite falsk förhoppning när jag såg smset och sedan aaaaawhh aja



kan ju dock säga att jag fick varken sms eller mejl om att min beställning var påväg. Fick bara ett mejl om att den finns att hämta helt plötsligt idag

Hej! Stod det någon beräknad leverans datum när du loggade in på mitt3 eller stod det obekräftad leverans tid?

För mig stod det beställning mottaagen och”finns ej i lager” hela vägen tills att jag fick hem den


Lämna en kommentar