Skip to main content

Tjena!

 

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

 

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

 

Hej! Någon som beställt iPhone 16 pro runt den 16de som fått sin telefon? Jag beställde min då och har inte fått uppdatering, så va mest bara nyfiken. 

Beställde också min den 16e och har inte fått en enda uppdatering.. 


Beställde en 16 Pro den 18de och bara "Beställning mottagen" här med. Så störigt att de inte kan ge någon preliminär leveranstid.

Om någon som läser här fått mobilen - fick ni notis från Tre när den packas och sen skickas? För jag går in hela tiden för att kolla uppdateringar, men kanske onödigt om man får notis på det.


Beställde en 16 Pro den 18de och bara "Beställning mottagen" här med. Så störigt att de inte kan ge någon preliminär leveranstid.

Om någon som läser här fått mobilen - fick ni notis från Tre när den packas och sen skickas? För jag går in hela tiden för att kolla uppdateringar, men kanske onödigt om man får notis på det.

Som sagt, jag fick ingen notis alls om att den har varken packats eller skickats. Fick bara ett sms under fredagen ”tack för att du fortsätter med tre” men inget om att dem skulle ha skickat hårdvaran


Hej en liten uppdatering om vad som händer med min beställning föra veckan så var status ( obekräftad leverans tid) nu står det (beställning mottagen). Jag fattar inte vad är skillnaden mellan de och jag har beställt min den 23 september jag vet inte om nån annan har fortfarande (obekräftad leverans tid). 


Hej en liten uppdatering om vad som händer med min beställning föra veckan så var status ( obekräftad leverans tid) nu står det (beställning mottagen). Jag fattar inte vad är skillnaden mellan de och jag har beställt min den 23 september jag vet inte om nån annan har fortfarande (obekräftad leverans tid). 

Jag har fortfarande ”beställning mottagen”


Jag tänker hjälpa er sammanfatta hur leveranstiden för iPhone 16 hos Tre. Tidigare släpp så uppdatera Tre sina kunder med en ungefärlig leveranstid, ibland kunde det komma senare (oklara svar från Apple). Det här året har Tre valt att inte ge någon leveranstid till deras kunder oavsett när de förhands beställde telefonen. För alla personer så står det bara ”beställning mottagen” oavsett om produkten är ur lager eller om det är på väg hem till dig. Den enda uppdatering du kommer få är när Tre har levererat produkten. Jag beställde min iPhone Pro Max den 13 september kl 23:00 och för mig står det fortfarande ”beställning mottagen” trots att leveranstiden vid beställning stod 1-2 veckor, det är en person i denna tråd som har mottagit sin vara och hen beställde produkten 1,5 efter släppet. Ni kommer inte veta när ni kommer få er produkt förens den har blivit levererad. Jätte tråkigt att Tre inte kan vara transparenta med sin leveranstid men Apple är väldigt oklara med sina leveranser och meddelar sina leverantörer några dagar innan levererans, nu har Tre har nu valt att inte inkludera några leverans tider alls i sina beställningar. Jag misstänker att det inte vill visa några leveranstider alls än att visa felaktig leveranstider till sina kunder. Det är tråkigt från en kunds perspektiv, om du inte beställer din iPhone precis vid släppet så kommer du får vänta och så har det varit i flera år, antigen får du en leveranstid som blir framflyttad hela tiden eller ingen leveranstid alls och så kommer det alltid att vara förens Apple ändrar på sina leveranssätt. Ps. ingen på Tre vet när din iPhone kommer, produkten skickas till dig direkt ifrån Apple och ingen vet när dom väljer att skicka ut produkten


Jag tänker hjälpa er sammanfatta hur leveranstiden för iPhone 16 hos Tre. Tidigare släpp så uppdatera Tre sina kunder med en ungefärlig leveranstid, ibland kunde det komma senare (oklara svar från Apple). Det här året har Tre valt att inte ge någon leveranstid till deras kunder oavsett när de förhands beställde telefonen. För alla personer så står det bara ”beställning mottagen” oavsett om produkten är ur lager eller om det är på väg hem till dig. Den enda uppdatering du kommer få är när Tre har levererat produkten. Jag beställde min iPhone Pro Max den 13 september kl 23:00 och för mig står det fortfarande ”beställning mottagen” trots att leveranstiden vid beställning stod 1-2 veckor, det är en person i denna tråd som har mottagit sin vara och hen beställde produkten 1,5 efter släppet. Ni kommer inte veta när ni kommer få er produkt förens den har blivit levererad. Jätte tråkigt att Tre inte kan vara transparenta med sin leveranstid men Apple är väldigt oklara med sina leveranser och meddelar sina leverantörer några dagar innan levererans, nu har Tre har nu valt att inte inkludera några leverans tider alls i sina beställningar. Jag misstänker att det inte vill visa några leveranstider alls än att visa felaktig leveranstider till sina kunder. Det är tråkigt från en kunds perspektiv, om du inte beställer din iPhone precis vid släppet så kommer du får vänta och så har det varit i flera år, antigen får du en leveranstid som blir framflyttad hela tiden eller ingen leveranstid alls och så kommer det alltid att vara förens Apple ändrar på sina leveranssätt. Ps. ingen på Tre vet när din iPhone kommer, produkten skickas till dig direkt ifrån Apple och ingen vet när dom väljer att skicka ut produkten

Ah väldigt bra skrivet, men om den kommer med post borde det inte komma nån spårning typ via dhl, postnord etc? Eller tror du typ att man bara får sms att nu finns paket att hämta?! Posten på landet är tröööööög tyvärr 


Jag tänker hjälpa er sammanfatta hur leveranstiden för iPhone 16 hos Tre. Tidigare släpp så uppdatera Tre sina kunder med en ungefärlig leveranstid, ibland kunde det komma senare (oklara svar från Apple). Det här året har Tre valt att inte ge någon leveranstid till deras kunder oavsett när de förhands beställde telefonen. För alla personer så står det bara ”beställning mottagen” oavsett om produkten är ur lager eller om det är på väg hem till dig. Den enda uppdatering du kommer få är när Tre har levererat produkten. Jag beställde min iPhone Pro Max den 13 september kl 23:00 och för mig står det fortfarande ”beställning mottagen” trots att leveranstiden vid beställning stod 1-2 veckor, det är en person i denna tråd som har mottagit sin vara och hen beställde produkten 1,5 efter släppet. Ni kommer inte veta när ni kommer få er produkt förens den har blivit levererad. Jätte tråkigt att Tre inte kan vara transparenta med sin leveranstid men Apple är väldigt oklara med sina leveranser och meddelar sina leverantörer några dagar innan levererans, nu har Tre har nu valt att inte inkludera några leverans tider alls i sina beställningar. Jag misstänker att det inte vill visa några leveranstider alls än att visa felaktig leveranstider till sina kunder. Det är tråkigt från en kunds perspektiv, om du inte beställer din iPhone precis vid släppet så kommer du får vänta och så har det varit i flera år, antigen får du en leveranstid som blir framflyttad hela tiden eller ingen leveranstid alls och så kommer det alltid att vara förens Apple ändrar på sina leveranssätt. Ps. ingen på Tre vet när din iPhone kommer, produkten skickas till dig direkt ifrån Apple och ingen vet när dom väljer att skicka ut produkten

Ah väldigt bra skrivet, men om den kommer med post borde det inte komma nån spårning typ via dhl, postnord etc? Eller tror du typ att man bara får sms att nu finns paket att hämta?! Posten på landet är tröööööög tyvärr 

Jag har inte fått telefonen än så jag kan tyvärr inte ge dig ett klart svar, enligt personen i tråden som har fått sin telefon så fick hen ingen uppdatering alls eller nått kolli nummer för leveransen, hen fick bara ett mejl att telefonen fanns redo att hämtas. Den här tråden är den enda informationen jag kan hitta på nätet kring leveransen av IPhone 16 hos tre, så det är bara det jag kan utgår ifrån. Jag kan uppdatera denna tråd när jag väl får telefonen 


För er som valde att sälja er telefon till tre i samband med köpet av iPhone 16 behöver ni inte skicka tillbaka er gamla telefon förens ni har får er nya. Jag har jobbat på Telia kundtjänst förut och tänker berätta hur det gick till där (kan dock se annorlunda ut hos tre) när det står att ”du har två veckor på att skicka in varan” börjar gälla från när du har mottagit din nya produkt. Skicka inte in er gamla telefon innan dess, om det skulle ske några problem är det enkelt för kundtjänsten att lösa, det kommer såklart att ta hänsyn i sånna här fall. Ni kommer troligtvis inte heller bli debiterade för produkten förens ni har fått varan, när jag förhandsbeställde min IPhone 12 från Tre så fick jag telefonen i december och började bli debiterad därefter. Tips: Var aldrig otrevlig mot handläggaren på kundtjänst, ju trevligare du är desto större chans att dom genuint vill hjälpa dig och lösa ditt ärende. 


Kundtjänsten är bortom värdelösa gällande leveranser. De har ingen aning om huruvida de levererat en enda telefon. De vet inte hur många förbokningar de har. Etc etc. 
Hur som. För en av mina telefoner som förbeställdes och som har levererats, så stod det kvällen innan den faktiskt dök upp att den packades. 
När jag tidigare samma dag frågat om de hade någon uppfattning runt hur det såg ut för mina beställningar så hade de inget i lager och kunde inte svara på när det skulle komma något. Vilket är märkligt då det en timme senare stod att de packades och dagen efter fanns att hämta ut. 
jag förstår att apples leveranser är oberäkneliga. Men i just detta fall så kändes de mest som de inte brydde sig om att kolla utan bara rapade upp ett schablonsvar som en jäkla papegoja. 
Har haft Tre i över 20 år trots rätt sunkig täckning och shitty nät. Just för att de tidigare åtminstone varit trevliga och faktiskt haft en kundtjänst med någon form av service. Jag funderar nu för första gången på att faktiskt byta.

Det beror INTE på en försenad leverans av min andra beställda telefon, förstår att Apples logistik ligger utanför deras kontroll. Det beror fullt ut på att det numer verkar vara en samling lata lögnare på kundtjänst som inte är det minsta serviceinriktade och som inte drar sig för att ljuga bara för att bli av med en om man ställer frågor de inte fattar eller kan besvara. 
Jag accepterar till fullo de saknar svar och erkänner det.
Men definitivt inte lögner eller schablonsvar som de inte ens bryr sig om att kolla om de stämmer. 


Och nej jag var varken otrevlig eller oartig vid direktkontakt med dem. Snarare tvärtom. Det är först nu (inlägget ovan) jag tappat lusten att vara artig och trevlig. 


Kundtjänsten är bortom värdelösa gällande leveranser. De har ingen aning om huruvida de levererat en enda telefon. De vet inte hur många förbokningar de har. Etc etc. 
Hur som. För en av mina telefoner som förbeställdes och som har levererats, så stod det kvällen innan den faktiskt dök upp att den packades. 
När jag tidigare samma dag frågat om de hade någon uppfattning runt hur det såg ut för mina beställningar så hade de inget i lager och kunde inte svara på när det skulle komma något. Vilket är märkligt då det en timme senare stod att de packades och dagen efter fanns att hämta ut. 
jag förstår att apples leveranser är oberäkneliga. Men i just detta fall så kändes de mest som de inte brydde sig om att kolla utan bara rapade upp ett schablonsvar som en jäkla papegoja. 
Har haft Tre i över 20 år trots rätt sunkig täckning och shitty nät. Just för att de tidigare åtminstone varit trevliga och faktiskt haft en kundtjänst med någon form av service. Jag funderar nu för första gången på att faktiskt byta.

Det beror INTE på en försenad leverans av min andra beställda telefon, förstår att Apples logistik ligger utanför deras kontroll. Det beror fullt ut på att det numer verkar vara en samling lata lögnare på kundtjänst som inte är det minsta serviceinriktade och som inte drar sig för att ljuga bara för att bli av med en om man ställer frågor de inte fattar eller kan besvara. 
Jag accepterar till fullo de saknar svar och erkänner det.
Men definitivt inte lögner eller schablonsvar som de inte ens bryr sig om att kolla om de stämmer. 

Hej vilket datum beställde du mobilen och när fick du den om man får fråga? Beställde den 16e och väntar fortfarande.


Den som jag fått var inte en Pro. 
beställde 17de. 


För alla personer så står det bara ”beställning mottagen” oavsett om produkten är ur lager eller om det är på väg hem till dig. Den enda uppdatering du kommer få är när Tre har levererat produkten.

Det stämmer INTE. 
för den telefonen jag har fått levererad så stod det På ”Mitt tre” dagen innan ”ordern packas”
morgonen efter stod det att den var skickad.


Beställde min den 19e September, tror ni den hinner komma i Oktober?


Beställde min Iphone 16 pro (128gb, svart) den 16e mitt på dagen, står även för mig fortfarande ”Beställningen mottagen” 


I have ordered iphone 16 and 16 pro with 128gb. Today got an update for both that items are packed (Ordern packas) (it used to show Beställning mottagen or smth). I ordered both of them on 15th of September, so let’s see what happens…


I have ordered iphone 16 and 16 pro with 128gb. Today got an update for both that items are packed (Ordern packas) (it used to show Beställning mottagen or smth). I ordered both of them on 15th of September, so let’s see what happens…

If you got it today, I think that us who ordered in the 16th will hopefully get it next week.


Hej så idag jag har fått av Tre ett sms som säger att de jobbar med att leverera produkten så fort de kan. Vet nån hur länge tar det till att få mobilen efter denna sms? 
Beställde mobilen den (23 september) 


Beställde min den 19e September, tror ni den hinner komma i Oktober?

Tror det är omöjligt för någon här att svara på med annat än gissningar. 
verkar enligt tråden som om de är på bokningar från den 15de just nu. Så hoppas kan du ju. Låter ju inte orimligt omöjligt. Men det beror ju helt på Apple och ingen här jobbar för deras logistik gissar jag :-)


Hej så idag jag har fått av Tre ett sms som säger att de jobbar med att leverera produkten så fort de kan. Vet nån hur länge tar det till att få mobilen efter denna sms? 
Beställde mobilen den (23 september) 

Det sms’et är bara ett tidsinställt autogenererat meddelande med syfte att vi ska ha få en illusion runt att de bryr sig om just vårt ärende. 
och därmed slippa folk som ringer och frågar. 


I have ordered iphone 16 and 16 pro with 128gb. Today got an update for both that items are packed (Ordern packas) (it used to show Beställning mottagen or smth). I ordered both of them on 15th of September, so let’s see what happens…

Nice then we have an idea how far along in the pre-order queue they have come. Something that they refuse to answer from customer support. 
It unfortunatly says nothing of when the rest of us will get ours. But at least it is an indication that it moves forward. 
My other order (not pro) was delivered the very next day after getting that ”ordern packas message”. So maybe you got yours tomorrow. Fingers crossed for your sake :-)


Beställde min 16 pro den 16/9 och nu idag står de att ordern packas


Beställde min 16 pro den 16/9 och nu idag står de att ordern packas

Så det låter som om beställningar från både 15de och 16de är på rull. 
kan meddela att min från 17de fortfarande har oförändrad status. 
så någonstans där ligger de alltså i kön. 


Beställde min 16 pro den 16/9 och nu idag står de att ordern packas

Så det låter som om beställningar från både 15de och 16de är på rull. 
kan meddela att min från 17de fortfarande har oförändrad status. 
så någonstans där ligger de alltså i kön. 

Jag som beställde 01:30 den 16e har också fortfarande oförändrad status dock så beställde jag pro max så det kanske är därför.


Lämna en kommentar