Skip to main content

Tjena!

 

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

 

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

 

Beställde min 16 pro den 16/9 och nu idag står de att ordern packas

Så det låter som om beställningar från både 15de och 16de är på rull. 
kan meddela att min från 17de fortfarande har oförändrad status. 
så någonstans där ligger de alltså i kön. 

Jag som beställde 01:30 den 16e har också fortfarande oförändrad status dock så beställde jag pro max så det kanske är därför.

Ja det verkar ju vara mycket ”värre” problem med leveranserna av max modellen. 
håller tummarna för er ”max-beställare” också


Jag har hittat en artikel om när ska vi få mobiler men jag är inte hundra procent säker på det men jag har läst nu samma datum på 2 olika artiklar. Det står så här att de kommer att börja leverera mellan 8 oktober och 16 oktober det kan vara lite senare till de som har beställt lite senare. Men jag har också läst om Elgiganten när får de mobilen och det kommer 8 oktober så jag vet inte om det är något speciellt med datumet men jag tänkte att skriva till alla så kan ni ha koll på det. Jag tror det finns en samarbete mellan Tre och Elgiganten för att det står att man kan ha en Tre abonnemang i Elgiganten webbsidan men det är min slutsats från det informationen jag har läst. 


Jag har hittat en artikel om när ska vi få mobiler men jag är inte hundra procent säker på det men jag har läst nu samma datum på 2 olika artiklar. Det står så här att de kommer att börja leverera mellan 8 oktober och 16 oktober det kan vara lite senare till de som har beställt lite senare. Men jag har också läst om Elgiganten när får de mobilen och det kommer 8 oktober så jag vet inte om det är något speciellt med datumet men jag tänkte att skriva till alla så kan ni ha koll på det. Jag tror det finns en samarbete mellan Tre och Elgiganten för att det står att man kan ha en Tre abonnemang i Elgiganten webbsidan men det är min slutsats från det informationen jag har läst. 

Dessa datum är ju också beroende på hur många telefoner som varje återförsäljare får och hur många som står i kö i respektive företag. 
Kan vara en fingervisning och god indikation på något som åtminstone är rimligt att förvänta sig. 


Jag beställde en iPhone 16 Pro, 256gb den 14/9. Det står fortfarande beställning mottagen så det känns inte som att de enbart går på datum för när beställning är lagd. 


Jag beställde en iPhone 16 Pro, 256gb den 14/9. Det står fortfarande beställning mottagen så det känns inte som att de enbart går på datum för när beställning är lagd. 

Kan ju vara så att det skiljer mellan 128 och 256 minnen också. 


Jag har hittat en artikel om när ska vi få mobiler men jag är inte hundra procent säker på det men jag har läst nu samma datum på 2 olika artiklar. Det står så här att de kommer att börja leverera mellan 8 oktober och 16 oktober det kan vara lite senare till de som har beställt lite senare. Men jag har också läst om Elgiganten när får de mobilen och det kommer 8 oktober så jag vet inte om det är något speciellt med datumet men jag tänkte att skriva till alla så kan ni ha koll på det. Jag tror det finns en samarbete mellan Tre och Elgiganten för att det står att man kan ha en Tre abonnemang i Elgiganten webbsidan men det är min slutsats från det informationen jag har läst. 

Tror inte att det stämmer helt riktigt, personen som skapade tråden beställde sin PRO Max 1,5 tim efter släppet och fick sin telefon för ett par dagar sedan. Det kan va så att dessa datum är för runda 2 av Apples leveranser man har ingen aning. Beställde min pro Max (sand, 256gb) på kvällen den 13 september och det står fortfarande ”beställning mottagen”


Jag har hittat en artikel om när ska vi få mobiler men jag är inte hundra procent säker på det men jag har läst nu samma datum på 2 olika artiklar. Det står så här att de kommer att börja leverera mellan 8 oktober och 16 oktober det kan vara lite senare till de som har beställt lite senare. Men jag har också läst om Elgiganten när får de mobilen och det kommer 8 oktober så jag vet inte om det är något speciellt med datumet men jag tänkte att skriva till alla så kan ni ha koll på det. Jag tror det finns en samarbete mellan Tre och Elgiganten för att det står att man kan ha en Tre abonnemang i Elgiganten webbsidan men det är min slutsats från det informationen jag har läst. 

Tror inte att det stämmer helt riktigt, personen som skapade tråden beställde sin PRO Max 1,5 tim efter släppet och fick sin telefon för ett par dagar sedan. Det kan va så att dessa datum är för runda 2 av Apples leveranser man har ingen aning. Beställde min pro Max (sand, 256gb) på kvällen den 13 september och det står fortfarande ”beställning mottagen”

Alltså om jag ska vara ärlig jag vet inte när det kommer eller så och jag säger inte liksom det är de dagar som vi kommer att få de men jag bara att dela information som jag har läst. Jag tänker på att avbeställa min om det kommer inte typ i mitten av oktober eller i slutet. Pallar inte med de mer för att de vet ingenting. 


Jag har hittat en artikel om när ska vi få mobiler men jag är inte hundra procent säker på det men jag har läst nu samma datum på 2 olika artiklar. Det står så här att de kommer att börja leverera mellan 8 oktober och 16 oktober det kan vara lite senare till de som har beställt lite senare. Men jag har också läst om Elgiganten när får de mobilen och det kommer 8 oktober så jag vet inte om det är något speciellt med datumet men jag tänkte att skriva till alla så kan ni ha koll på det. Jag tror det finns en samarbete mellan Tre och Elgiganten för att det står att man kan ha en Tre abonnemang i Elgiganten webbsidan men det är min slutsats från det informationen jag har läst. 

Tror inte att det stämmer helt riktigt, personen som skapade tråden beställde sin PRO Max 1,5 tim efter släppet och fick sin telefon för ett par dagar sedan. Det kan va så att dessa datum är för runda 2 av Apples leveranser man har ingen aning. Beställde min pro Max (sand, 256gb) på kvällen den 13 september och det står fortfarande ”beställning mottagen”

Wtf det är helt stört att du fortfarande inte fått din mobil som du beställde den 13e, då får jag som beställde 16 september den någonstans under februari 2025 :)


Beställde en 16 Pro 128Gb 16/9 & i eftermiddags ändrades status till ”Packas” sedan kom ett SMS efter nån timme med info att dom skickat den. Det kom även ett sms gällande förlängningen av abonnemanget.

Därefter kom notis i Postnord-appen & nu ser jag att den är på väg så den dyker sannolikt upp imorgon innan helgen.

På 3:s sida står det fortfarande ”obekräftat från leverantören” så dom verkar ju i vilket fall uppfylla förhandsbokningarna vilket är bra.


Beställde en 16 Pro 128Gb 16/9 & i eftermiddags ändrades status till ”Packas” sedan kom ett SMS efter nån timme med info att dom skickat den. Det kom även ett sms gällande förlängningen av abonnemanget.

Därefter kom notis i Postnord-appen & nu ser jag att den är på väg så den dyker sannolikt upp imorgon innan helgen.

På 3:s sida står det fortfarande ”obekräftat från leverantören” så dom verkar ju i vilket fall uppfylla förhandsbokningarna vilket är bra.

Vilken färg beställde du? Funderar på om viss färg släpps snabbare.. 


Beställde en 16 Pro 128Gb 16/9 & i eftermiddags ändrades status till ”Packas” sedan kom ett SMS efter nån timme med info att dom skickat den. Det kom även ett sms gällande förlängningen av abonnemanget.

Därefter kom notis i Postnord-appen & nu ser jag att den är på väg så den dyker sannolikt upp imorgon innan helgen.

På 3:s sida står det fortfarande ”obekräftat från leverantören” så dom verkar ju i vilket fall uppfylla förhandsbokningarna vilket är bra.

Vilken färg beställde du? Funderar på om viss färg släpps snabbare.. 

Naturlig Titan.


Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.


@Styler Beställde ni exakt samma färg, lika mycket minne och exakt samma modell? Båda från Tre?


@Styler Beställde ni exakt samma färg, lika mycket minne och exakt samma modell? Båda från Tre?

Japp. Allt likadant. Han beställde den 18e.


@Styler Beställde ni exakt samma färg, lika mycket minne och exakt samma modell? Båda från Tre?

Japp. Allt likadant. Han beställde den 18e.

Då skickas dem ju absolut inte ut i turordning som dem sa till mig. 


Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…


Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…

Det gör de förståeligt att de inte kan svara på frågor. De har helt enkelt ingen aning :-P


Någon som beställt pro max 256gb och fått den (vilket datum beställde ni)? Beställde den 16e och vill veta hur långt dem har kommit i leveranserna


Ganska imponerande av Tre!

Jag har beställt en iPhone 16 Pro, svart, 128gb. Beställningen bekräftades den 14e September, samma dag som beställningen lades. Min order står fortfarande på, ”beställning mottagen”. Och ordrar som är lagda EFTER den 14e börjar nu packas, på likadana telefoner? Hahaha, snyggt!

Så nej, Tre verkar INTE gå i turordning (åtminstone inte som gemene man vanligtvis hade gjort iaf)


Ganska imponerande av Tre!

Jag har beställt en iPhone 16 Pro, svart, 128gb. Beställningen bekräftades den 14e September, samma dag som beställningen lades. Min order står fortfarande på, ”beställning mottagen”. Och ordrar som är lagda EFTER den 14e börjar nu packas, på likadana telefoner? Hahaha, snyggt!

Så nej, Tre verkar INTE gå i turordning (åtminstone inte som gemene man vanligtvis hade gjort iaf)

Skrev med supporten och vädra lite frustration, frågade hur folk som beställt långt efter andra får telefoner men inte du som beställt mycket tidigare, fick svar att ”Det går efter ett kö-system, kan vara systemfel om det skickas i annan ordning” 🤣


Ganska imponerande av Tre!

Jag har beställt en iPhone 16 Pro, svart, 128gb. Beställningen bekräftades den 14e September, samma dag som beställningen lades. Min order står fortfarande på, ”beställning mottagen”. Och ordrar som är lagda EFTER den 14e börjar nu packas, på likadana telefoner? Hahaha, snyggt!

Så nej, Tre verkar INTE gå i turordning (åtminstone inte som gemene man vanligtvis hade gjort iaf)

Skrev med supporten och vädra lite frustration, frågade hur folk som beställt långt efter andra får telefoner men inte du som beställt mycket tidigare, fick svar att ”Det går efter ett kö-system, kan vara systemfel om det skickas i annan ordning” 🤣

Jag håller med 100%, väldigt dåligt hanterat av tre. Men helt ärligt ni kommer få mer info från den här tråden än på kundtjänst. Dom får säkert 100 pers som ställer samma frågor om iPhone 16 varje dag och ni kommer få ett robot svar tillbaka. Jag har jobbat på kundtjänst innan och det finns ingen direkt kontakt mellan leverans avdelningen och kundtjänst som ni tänker er. Dom kan endast kontakta dem i samband med ett leverans problem, det får inte kontakta leverans avdelningen när det kommer till frågor om iPhone släppet då det skapar ”onödig hög tryck” till den avdelningen. Så spara er tid och undvik att kontakta kundtjänst, dom vet inget och är säkert lite dryga då dom behöver ge samma svar till alla kunder som ringer in och frågar om iPhone släppet. Vi får hålla varandra uppdaterade här i tråden, det är det bästa sättet att få ut information 


Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…

Håller med dig. Min vän avbeställde sin lur.


Tycker ändå det är rätt gött med denna tråden, man får ärliga svar, åsikter och funderingar. Och korrekt information från er som fått uppdateringar etc. Det är ju mycket mer än kundtjänst kan ge. Diskutera detta med partnern igår, att jag är väll mer här och läser för att man får ett mer ärligt ”hum” om när min kommer. Och att det är fler som sitter i samma båt. Tycker vi kör på med vad som händer, hur vi tänker, om vi hört något etc. Det ger ju lite ro, lite komedi, och få ut lite frustration. I like u guys 😉 meeeeeen åh vad jag längtar efter telefonen, sitter med en låda otterbox skal laddare, skydd etc jag beställt, och min 13pro är ju halvt kvaddad efter ”olyckan” så ska bli rätt skönt med en ny fungerande och första max varianten för mig. 


Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…

Håller med dig. Min vän avbeställde sin lur.

Hur funkar det? Asså om man kan gå in till Apple o hämta ut en idag, istället för att vänta. Men är de ute i butiker nu? 


Tycker ändå det är rätt gött med denna tråden, man får ärliga svar, åsikter och funderingar. Och korrekt information från er som fått uppdateringar etc. Det är ju mycket mer än kundtjänst kan ge. Diskutera detta med partnern igår, att jag är väll mer här och läser för att man får ett mer ärligt ”hum” om när min kommer. Och att det är fler som sitter i samma båt. Tycker vi kör på med vad som händer, hur vi tänker, om vi hört något etc. Det ger ju lite ro, lite komedi, och få ut lite frustration. I like u guys 😉 meeeeeen åh vad jag längtar efter telefonen, sitter med en låda otterbox skal laddare, skydd etc jag beställt, och min 13pro är ju halvt kvaddad efter ”olyckan” så ska bli rätt skönt med en ny fungerande och första max varianten för mig. 

Vilket Otterbox skal har du? Har också skal hemma men ingen telefon 😂 längtar något enormt, därav att man känner frustrationen. Sitter på en Iphone 12 som har extremt dåligt batteri!


Lämna en kommentar