Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 58289 visningar

Visa första inlägg

398 svar

Äntligen en uppdatering från Tre – leveransen av det gratis mobilskalet har flyttats från vecka 45 till vecka 44. Vet inte om jag ska vara glad eller bara lite road 😅
Beställning lagd den 23 september, iPhone 17 Pro i blå färg.

Hahah ja hos mig ändrades det också… undra om man får skalet innan telefonen ;)

har beställt en PRO silver 256 och en PRO orange 256 samma dag (23 sep) dessa är dock oförändrade, skal vecka 45 telefonerna gud vet när…

när jag beställde de, så stod datum på alla telefoner att leverans skulle ske inom 2-3 veckor… så känner mig lite lockad med falsk marknadsföring, priset var lockande, men de borde inte lura på in folk på avtal på detta sättet…

Haha ja exakt! Blir väl att man går runt med skalet och låtsas att telefonen sitter i 😂 Får hoppas de dyker upp innan jul i alla fall!

• Rookie
  • October 19, 2025

Äntligen en uppdatering från Tre – leveransen av det gratis mobilskalet har flyttats från vecka 45 till vecka 44. Vet inte om jag ska vara glad eller bara lite road 😅
Beställning lagd den 23 september, iPhone 17 Pro i blå färg.

Hahah ja hos mig ändrades det också… undra om man får skalet innan telefonen ;)

har beställt en PRO silver 256 och en PRO orange 256 samma dag (23 sep) dessa är dock oförändrade, skal vecka 45 telefonerna gud vet när…

när jag beställde de, så stod datum på alla telefoner att leverans skulle ske inom 2-3 veckor… så känner mig lite lockad med falsk marknadsföring, priset var lockande, men de borde inte lura på in folk på avtal på detta sättet…

Haha ja exakt! Blir väl att man går runt med skalet och låtsas att telefonen sitter i 😂 Får hoppas de dyker upp innan jul i alla fall!

Hahaha ja vi får se vad händer denna vecka… 

soap opera avsnitt 738 hahaha

• Rookie
  • October 20, 2025

Någon som fått en uppdatering idag? Finns det någon allmän uppdatering från Tre? Måndag och kundtjänst borde ha information om hur supply chain ser ut. 

• Entusiast
  • October 20, 2025

Någon som fått en uppdatering idag? Finns det någon allmän uppdatering från Tre? Måndag och kundtjänst borde ha information om hur supply chain ser ut. 

Tror de bara är att hålla utkik på produktsidan då nör den visar "i lager" betyder de att dom börjar packa telefonerna till de som står i kö

• Rookie
  • October 20, 2025

Tror de bara är att hålla utkik på produktsidan då nör den visar "i lager" betyder de att dom börjar packa telefonerna till de som står i kö

Intressant. Nu står det "i lager 2-3 dagar" på flera modeller bland annat min Pro 512 Silver men ingen uppdatering och fortfarande vecka 45 på skalet :(

• Entusiast
  • October 20, 2025

Intressant. Nu står det "i lager 2-3 dagar" på flera modeller bland annat min Pro 512 Silver men ingen uppdatering och fortfarande vecka 45 på skalet :(

De betyder att dom håller på att fördela telefonerna i turordning så om din blir i denna omgång får du nog nån ändring i 3 dom kommande 48 timmarna skulle jag gissa på

• Rookie
  • October 20, 2025

#Förbokade Pro max orange, den 12:e , kl 14:04⏱ i Powers butik, varför förbokade jag🙉? 

#Någon som har avbokat och kan bekräfta att det går🤳🏼👒? innan jag ringer, vill helst inte höra operatörens röst.🤑🤥

#Funderar starkt på att avboka mitt abonnemang+telefon , princip själ. 

#Jag tycker att vi alla ställer oss upp, och avbokar ,🙀👯🚁 

• Nykomling
  • October 20, 2025

Nu packas min 17 PRO Max 512gb i Orange. Beställd 27e. Va inne i min lokala trebutik förra veckan och frågade, då sa den trevliga killen att den bör komma nästa vecka. 

Nu packas min 17 PRO Max 512gb i Orange. Beställd 27e. Va inne i min lokala trebutik förra veckan och frågade, då sa den trevliga killen att den bör komma nästa vecka. 

Grattis! Har du fått någon uppdatering via SMS?

• Entusiast
  • October 20, 2025

Har någon uppdatering gällande 17 Pro Max 256gb Silver? Beställd 17 september.

• Rookie
  • October 20, 2025

Skulle va intressant att få reda på hur många procent de går efter köordning. Och hur många som tjatar till sig sin telefon före andra…. 

• Entusiast
  • October 20, 2025

Jag har beställt iPhone 17pro 256gn blå färg den 22/9 har fortfarande inte fått nått uppdatering är det någon som har beställt samma datum och fått sin telefon hemskickad det känns som tre har riktigt kö system 😡😡

• Nykomling
  • October 20, 2025

Grattis! Har du fått någon uppdatering via SMS?

Tack! Nej bara det vanliga ”vi har inte glömt bort dig” såg i mitt 3 att den packas.

• Entusiast
  • October 20, 2025

Jag har beställt iPhone 17pro 256gn blå färg den 22/9 har fortfarande inte fått nått uppdatering är det någon som har beställt samma datum och fått sin telefon hemskickad det känns som tre har riktigt kö system 😡😡

Jag tror dom får in en större leverans av den modellen senare i veckan 

• Nykomling
  • October 20, 2025

Beställde oxå 17 PRO Max 256gb silver den 17/9 och väntar på uppdateringen . Är så sjukt less på det. 

• Entusiast
  • October 20, 2025

Jag tror dom får in en större leverans av den modellen senare i veckan 

Hoppas det nu har det gått 1 månad sen jag beställde!

• Rookie
  • October 20, 2025

Jag fick en uppdatering, har beställt 3 telefoner, men uppdateringen på en av de ändrades… eller ja det ändrades på skalet…. I början var det vecka 45, sedan vecka 44 idag är det vecka 45 igen hahaha de j*vlas med mig haha

• Rookie
  • October 20, 2025

Beställde samma 16 september och har inte heller fått nått än

• Entusiast
  • October 20, 2025

Beställde oxå 17 PRO Max 256gb silver den 17/9 och väntar på uppdateringen . Är så sjukt less på det. 

Nu står det ju 2-3 veckor på typ alla modeller, så vi borde ju få den snart! 

• Nykomling
  • October 20, 2025

plötsligt låg paket på postnord, info på sms - 17 pro 256 orange, inkl skal. Har inte haft koll på tre.se om ETA sista veckan. Jaja så kom den (i malmö, beställd 18e sept) .. lär rassla in hos de flesta nu

• Rookie
  • October 20, 2025

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

Nu äntligen står att min order packas, en vanlig 17 blå 256 som jag beställde 23:e september.

• Rookie
  • October 20, 2025

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

Nu äntligen står att min order packas, en vanlig 17 blå 256 som jag beställde 23:e september.

• Rookie
  • October 20, 2025

plötsligt låg paket på postnord, info på sms - 17 pro 256 orange, inkl skal. Har inte haft koll på tre.se om ETA sista veckan. Jaja så kom den (i malmö, beställd 18e sept) .. lär rassla in hos de flesta nu

Det är bara att gratulera! Beställde precis samma modell, färg och minne. Skillnaden är att jag beställde 3 dagar innan dig, den 15e september. 

Vet inte varför de struntar i mig, kanske för att jag varit kund i 20 år. 

• Nykomling
  • October 20, 2025

Det är bara att gratulera! Beställde precis samma modell, färg och minne. Skillnaden är att jag beställde 3 dagar innan dig, den 15e september. 

Vet inte varför de struntar i mig, kanske för att jag varit kund i 20 år. 

well, hav förtröstan … prol just a week away max … 

• Entusiast
  • October 20, 2025

Har fått beräknat leveransdatum på "triosim på v.46 så antagligen är de väl då telefonen kommer. Sjukt bara att 3 skriver 2-3 veckor från och med i fredags. Beställde iphone 17 pro deepblue 256gb 8/10