Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59484 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Rookie
October 3, 2025

Min iPhone 17 Pro 512GB Blue, står just nu som “packas”. Med lite tur har jag den i nästa vecka. Kanske fler är på ingång.

Entusiast
October 3, 2025

Min iPhone 17 Pro 512GB Blue, står just nu som “packas”. Med lite tur har jag den i nästa vecka. Kanske fler är på ingång.

Kul! :) men jag tror att för oss som väntar på vanliga 17 så ser det mörkare ut haha

Entusiast
October 3, 2025

När beställde du?

Limpen
Community Manager
Moderator
October 3, 2025

Många av de frågor som dyker upp här har vi försökt besvara till den mån de går, och detta finns att läsa mer om i själva huvudinlägget och de kommentarer vi skrivit. 

Med det sagt, så är de brister ni nämner - köplats, leveransinformation på produktsidan, storlek på leveranser från apple till oss (och såklart vilka modeller de innehåller) - tydliga exempel på sådant vi behöver bli bättre på. Vi uppskattar verkligen att ni delar med er av era åsikter, eftersom det ger oss en mycket tydligare bild för vad som behöver förbättras, och gör det möjligt för oss att driva igenom dessa förbättringar. Jag har full förståelse att leder till missnöje, och bidrar inte direkt till klarhet, samt att det leder till frågetecken om varför dessa uppenbara förbättringar inte redan etablerats. 

@K_Marx, du påpekade att det skapar förvirring om det står 2-3 dagar, jag håller med. Det är inte optimalt. Problemet är att hemsidan är sammanlänkad med lagerstatusen. Så fort vi får in enheter i lager, uppdateras detta på hemsidan. Vi har tagit detta vidare just på grund av det du skriver om. Skulle det bli så att någon köper en telefon med förväntningarna att få den inom 2-3 dagar, går detta självklart att ångra.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
October 3, 2025

Många av de frågor som dyker upp här har vi försökt besvara till den mån de går, och detta finns att läsa mer om i själva huvudinlägget och de kommentarer vi skrivit. 

Med det sagt, så är de brister ni nämner - köplats, leveransinformation på produktsidan, storlek på leveranser från apple till oss (och såklart vilka modeller de innehåller) - tydliga exempel på sådant vi behöver bli bättre på. Vi uppskattar verkligen att ni delar med er av era åsikter, eftersom det ger oss en mycket tydligare bild för vad som behöver förbättras, och gör det möjligt för oss att driva igenom dessa förbättringar. Jag har full förståelse att leder till missnöje, och bidrar inte direkt till klarhet, samt att det leder till frågetecken om varför dessa uppenbara förbättringar inte redan etablerats. 

@K_Marx, du påpekade att det skapar förvirring om det står 2-3 dagar, jag håller med. Det är inte optimalt. Problemet är att hemsidan är sammanlänkad med lagerstatusen. Så fort vi får in enheter i lager, uppdateras detta på hemsidan. Vi har tagit detta vidare just på grund av det du skriver om. Skulle det bli så att någon köper en telefon med förväntningarna att få den inom 2-3 dagar, går detta självklart att ångra.

Vad fint att ni lyssnar och tar åt er av våra kommentarer. 

Vad innebär det dock? Kommer ni nu vara transparenta och säga vad vi har för leveranstid på våra telefoner?

Entusiast
October 3, 2025

Hej ​@Limpen 

vill bara förtydliga att min frustration inte är gentemot dig. Du är representanter för Tre här if etta forum och därmed riktas frågorna mot Tre via dig. 

det är bra om våra relevanta frågor eskaleras och att ni blir mer transparenta kring leveranserna och status. Men det krävs handling från er sida och det hjälper inte oss just nu. Kan vi kunder förändra oss få mer konkreta svar på våra frågor kring våra beställningar? Finns det någon prognos på ett datum då Tre tar emot en hel del telefoner från Apple i närtid? Inte specifikt modeller, utan får in en stor last telefoner öht?

Nykomling
October 3, 2025

Detta som ni säger med turordning stämmer verkligen det ?? Min kompis beställde 3 dagar efter mig, exakt samma modell där står det nu ’packas’ men hos mig är det ingen endring trots jag beställde den 12e 

Entusiast
October 3, 2025

Detta som ni säger med turordning stämmer verkligen det ?? Min kompis beställde 3 dagar efter mig, exakt samma modell där står det nu ’packas’ men hos mig är det ingen endring trots jag beställde den 12e 

Av nyfikenhet: vilken modell och färg? 

Rookie
October 3, 2025

Beställt den 12e September ingen telefon i sikte en till helg bortkastad yipi härlig känsla zero info från Tre. Iphone 17 Pro max orange 256 gb.

Limpen
Community Manager
Moderator
October 3, 2025

@K_Marx Jag förstår det, och tar absolut inte illa upp! Jag förstår också att informationen är otillräcklig.

Jag har kollat internt med de som ansvarar för leveransprocessen, och svaret jag fått är att vi inte kan ge en estimerad leveranstid. Det gäller både när vi får in fler telefoner från Apple och när vi beräknar att kunna skicka ut dessa. Anledningarna är flera. Bland annat handlar det om säkerhetsskäl, och om att det är missvisande att ge en prognos som inte behöver stämma och med stor sannolikhet kan ändras. Om vi inte skickar ut mer information till er gällande leveranserna, beror det i sin tur på att vi inte har tillräckligt med information om dem. Dock, med det sagt, fortsätter jag att kolla gällande detta så att vi ser till att ni får den informationen som vi kan ge er.

Vi tar vidare det som skrivs i den här tråden. Även om förändringarna kanske inte sker idag, eller ens under denna lansering, kan jag garantera att vi tar vidare er feedback för att försöka hitta lösningar - det ligger i allas intresse. Jag förstår att detta inte hjälper värst mycket i era frågor, men jag vill vara transparent med det jag kan

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.