Skip to main content
Klistrad tråd

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 57809 visningar

Visa första inlägg

398 svar

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

nån som har fått uppdatering idag?

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Nope men jag kollar lagerstatus några gånger per dag så jag kan uppdatera om den blåa kommer "I lager" :)

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Nope men jag kollar lagerstatus några gånger per dag så jag kan uppdatera om den blåa kommer "I lager" :)

Bästa!

nu såg jag att det har ändrats för mig beräknad leveranstid står det v44!

• Rookie
  • October 21, 2025

Hej!

Ser en ny rad som lagts in på Telefonen:

"Beräknad leverans: Vecka 45" 

Tidigare har det endast stått beräknad leverans på skalet men ny även på luren, 17 Pro 512 GB Silver beställd 28:e. 

Alltså minst 2 veckor kvar, landar väl totalt på typ 6 veckor väntetid vilket helt gått emot vad alla på kundtjänst och Tre sälj sagt när jag beställde eller kollat under se senaste veckornas gång...

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Ser en ny rad som lagts in på Telefonen:

"Beräknad leverans: Vecka 45" 

Tidigare har det endast stått beräknad leverans på skalet men ny även på luren, 17 Pro 512 GB Silver beställd 28:e. 

Alltså minst 2 veckor kvar, landar väl totalt på typ 6 veckor väntetid vilket helt gått emot vad alla på kundtjänst och Tre sälj sagt när jag beställde eller kollat under se senaste veckornas gång...

Ja jag beställde 22/9 och står v44 alltså nästa vecka! Det stod 2-3 veckor när jag beställde

• Rookie
  • October 21, 2025

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

Nu äntligen står att min order packas, en vanlig 17 blå 256 som jag beställde 23:e september.

Ser att min är packad också, bara PRO modellerna kvar silver och orange båda 256. Alla tre beställda den 23 september 

• Rookie
  • October 21, 2025

Min har uppdaterats precis

två silvriga PRO  256 beställdes 18/9 beräknad leverans v44

den blå silvriga PRO 256 beställdes 25/9 (pga tres fel!!) 

beräknad leverans v45

leveransstiderna stämmer överens med vad skalet har stått på för leverans. Dock stod det v 42 från början. 

leveranstiden är ju då under all kritik och förmodligen kommer jag aldrig mer göra en förbeställning genom tre nån mer gång. 
jag hoppas att de har snubblat på tangenterna och att telefonerna alldeles strax är redo för att packas och skickas. 

• Rookie
  • October 21, 2025

Det har uppdaterats för mig också och står beräknad leverans vecka 44. Beställde Pro max 256gb i silver och beställde dem 16/9

• Rookie
  • October 21, 2025

Nu har vi i alla fall fått en preliminär vecka som vi har önskat av dom och det är tacksamt. Sen att de sa när jag beställde våra att jag skulle få räkna med 3-4 veckor. 

Jag beställde 24 september två stycken, iPhone 17 vit/svart. Preliminärt vecka 45 just nu. Blir mer 6 veckors väntetid. Men nu känns det mer som att de faktiskt är på väg än att det inte stod något alls :)

• Nykomling
  • October 21, 2025

Har beställt en vit iPhone 17 256gb den 26e september. Snart har det alltså gått 4 veckor utan någon info. En gång i veckan får man ett sms som säger ”vi har inte glömt dig”, men ingen ytterligare information… vad händer liksom? Hur länge ska man behöva vänta? Hur kan man vara så fruktansvärt dåliga med denna lansering? Ingen annan operatör verkar ha detta problem. Jag säger snart upp mitt abonnemang och köper ifrån en konkurrent som tydligt skriver när leveransen är. Detta är under all kritik, aldrig mer 3! 

• Nykomling
  • October 21, 2025

Beställde en Iphone 17 Svart den 22 september. Har fått preliminär leverans till vecka 45.

• Entusiast
  • October 21, 2025

Nu har mina två iphone 17 pro max 256gb i silver fått beräknad leverans vecka 44. 

• Entusiast
  • October 21, 2025

Nu har mina två iphone 17 pro max 256gb i silver fått beräknad leverans vecka 44. 

När beställde du?

• Entusiast
  • October 21, 2025

När beställde du?

Beställde 17 september

• Rookie
  • October 21, 2025

• Entusiast
  • October 21, 2025

Först stod det v44 att jag skulle få min telefon och nu ändrar dom det till v45 nu har det gått 1 månad sen jag beställde telefonen snart ser jag upp mitt abonnemang och avbryter köpet

• Rookie
  • October 21, 2025

Hej!

Ändrades idag. Nu står det beräknad leverans v.45

Beställde iphone 17 den 18 september 🙈

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Det är helt sjukt 🙂‍↕️

• Rookie
  • October 21, 2025

Först stod det v44 att jag skulle få min telefon och nu ändrar dom det till v45 nu har det gått 1 månad sen jag beställde telefonen snart ser jag upp mitt abonnemang och avbryter köpet

Jäkligt irriterande.

Jag beställde den 18'e september. Fick ett mail då.

Sen står de orderdatum 23'e srptember.

2-3 v skulle de ta.

Nu idag har jag fått leveransdag v 45. 

Dottern beställde en exakt likadan dagen innan mig och fick sin i fredags. 

Undra hur detta kösystem ser ut.

• Rookie
  • October 21, 2025

Hej!

Det är helt sjukt 🙂‍↕️

Ja dottern beställde en exakt likadan dagen innan mig o fick sin i fredags.

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Det är helt sjukt 🙂‍↕️

Ja dottern beställde en exakt likadan dagen innan mig o fick sin i fredags.

Min vän hade beställt den 16e och då fick han sin telefon för 2 veckor sen 

• Rookie
  • October 21, 2025

Vad är de här för skämt tre!!! Kollade på mitt3 vid 13 tiden och då stått att beräknade leveranser v45 nu går jag in och kollar då har den flyttats till vecka 46. Va håller ni på med helt fkn galet

• Nykomling
  • October 21, 2025

Hej!

Jag har fått att min order är mottagen. Beräknad leverans v45. Jag har beställt en iPhone 17 grön. 

• Entusiast
  • October 21, 2025

Hej!

Jag har fått att min order är mottagen. Beräknad leverans v45. Jag har beställt en iPhone 17 grön. 

När beställde du?

• Entusiast
  • October 21, 2025

Nu har dom ändrat för mig igen först stod det beräknad leveransdatum v44 sen v45 och nu står det datum kommer snart😌😌