Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 May 2019
  • 130 svar
  • 23943 visningar


Visa första inlägg

130 svar

Användarnivå 2

Oavsett om det finns sanning eller inte i artikeln (se länk nedan) så är det anmärkningsvärt att 3:s pressansvariga Joanna Röckner Lindgren uttalar sig om att förhoppningen var att man skulle lansera e-sim i oktober. I december 2018 så såldes klockan med löfte om att e-sim skulle fungera och sen har denna pinsamma följetong bara fortsatt. Det är helt sjukt att detta företag får behandla sina kunder som dom gjort det senaste året. Vi har gått från löften om “att snart sker det” till “om det överhuvudtaget ska lanseras eller ej” vid flera tillfällen under det senaste året. Jag har ställt in mig på att det inte kommer hända utan vi har helt enkelt blivit blåsta av 3 vid flertalet tillfällen vilket är helt absurt. Jag är verkligen så djupt besviken på min operatör som jag har stannat hos under så lång tid och som har behandlat mig/oss kunder som dom gjort i detta ärendet, och tyvärr så verkar vi vara för få som är drabbade annars så skulle väl ändå detta ha kunnat prioriteras och varit klart för längesen.

https://www.mobil.se/nyheter/tre-forsenade-med-e-sim-for-galaxy-watch-narmar-sig-nu-lansering

 

Användarnivå 2

Någon form av transparens från 3 kring  vad de gör och när de räknar med en lansering vore önskvärt. 

Användarnivå 2

Någon som lyckats avsluta abonnemanget pga. detta (trots bindningstid)?

När jag pratade med Tre så bad dom om ursäkt, men sa att jag fick vänta till bindningstiden löpt ut, eller köpa mej loss med den summa abonnemanget kostar till bindningstiden löper ut :disappointed_relieved:

Dom borde fatta att sånt här beteende kommer leda till jävligt arga kunder. Jag har själv aldrig hört talas om en falskare tele operatör...

 

Fortfarande ingenting gällande esim för galaxy watch. Kompensera oss för guds skull! Ett är då säkert. Aldrig mera tre när bindningstid gått ut. Ni som var så duktiga på att säga samma sak om och om igen, varför är ni nu så tysta och inte ens ger ett svar? Är det möjligtvis för att ni inte kan stå för vad ni säger och era lögner? Sitter själv dock inte i sjön. Har fått ta ett till abb för att kunna köra esim för klockan vilket jag numera kör helt och hållet. Nu ligger mitt abb hos er vilande tills dess att jag kan säga upp skiten. Riktigt riktigt dåligt! Har aldrig varit med om liknande. Att man så totalt och konsekvent vägrar ge ett svar på en enkel fråga och istället sitter helt tyst och inte säger något är helt sjukt. Är det inte bättre att ni rent ut säger att ni inte kan leverera det ni lovat och stå för det? Tydligen inte. 

Det pratas om att 3 använder en annan teknik för att hosta igång 4g på Samsungs klockor. Den tekniken var kanske inte så bra som 3 hade hoppats. Förmodligen var en tillhörande korean med specialsändare till varje klocka för dyrt för 3.

Användarnivå 2

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Användarnivå 7
Emblem +10

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Just nu utför vi tester tillsammans med Samsung vilket gör att vissa kan få upp möjligheten att aktivera tjänsten, man ska dock inte se det som en slutgiltig version då vi är inte riktigt klara ännu. Vi återkommer när allt är klart! :relaxed:

Användarnivå 2

Nu funkar det! Första 6 månaderna kostnadsfritt också!

Just nu utför vi tester tillsammans med Samsung vilket gör att vissa kan få upp möjligheten att aktivera tjänsten, man ska dock inte se det som en slutgiltig version då vi är inte riktigt klara ännu. Vi återkommer när allt är klart! :relaxed:

Då testar jag på för fullt 😁

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

 

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

 

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

Användarnivå 7
Emblem +10

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

 

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

 

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Jag har en Galaxy Watch Active2, 44 mm 😁

Användarnivå 2

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder har du uppdaterat med firmwaren som kom för nån dag sen?

Användarnivå 2

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Jag installerade senaste firmwaren för klockan samt en uppdatering för Wearables-appen i min Samsung-telefon, som kom idag. Sen la jag bara till det i den appen 😊 Inget annat som behövde göras, man köper tjänsten direkt i Wearables-appen. 

Användarnivå 2

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Användarnivå 2

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Vad händer när du försöker lägga till den igen? Om du kollar i inställningarna på klockan, har du några nätinställningar kvar där? 

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

Användarnivå 7
Emblem +10

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

@Samuelb Det kan bero på att tjänsten är ej lanserad officiellt ännu och är i testfas. CK Hutchison är våra ägare, varför du förmodligen får upp det namnet. När allt är klart ska det naturligtvis stå “Tre”. :slight_smile:

Användarnivå 2

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

Användarnivå 2

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

Jag har sett CKH Sweden, H3G Sweden (inte Hi3G) och 3 som operatörsnamn 😊

Har senaste versionen av klockan 42mm men får fortfarande detta felmeddelandet...

 

Användarnivå 2

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Användarnivå 2

Är det någon fler än Mikael som lyckats få igång tjänten?

Användarnivå 7
Emblem +10

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Svara