3 bygger vidare sitt 5g-nät ⚡️🚀

  • 20 December 2023
  • 6 svar
  • 60 visningar

Användarnivå 6
Emblem +14

I Mölndal har 3 uppdaterat två siter nyligen! Från "flaggstänger" till nya monopole-siter med bland annat Ericsson Air-antenner! 

Självklart tog jag mig dit för att beundra och mäta hastigheter! Bra ned- och uppladdning! Svarstiden kanske inte är mycket att skryta med... 🤔

Vad tycker @JeppePeppe @Karl Von Bredband om saken? Good or bad? 🫡

 


6 svar

Användarnivå 5
Emblem +21

Riktigt riktigt fint! 

Fick klättra upp i en såndär för några år sedan, var nog det läskigaste jag gjort under min tid på Tre. 😁

 

Kopplat till svarstiderna, så skulle jag alltid rekommendera att använda speedtest. Men du kanske fick samma där?

Vet att Bredbandskollen har någon konstig lösning som gör så att alla mätningar som sker på 5G, sker emot en specifik server som jag tror är i Stockholm.

 

Sen är min erfarenhet att Bredbandskollen har en tendens att ibland visa betydligt sämre resultat än vad speedtest och övriga tjänster gör. Av oklara anledningar. 🤔

Användarnivå 6
Emblem +14

Riktigt riktigt fint! 

Fick klättra upp i en såndär för några år sedan, var nog det läskigaste jag gjort under min tid på Tre. 😁

 

Kopplat till svarstiderna, så skulle jag alltid rekommendera att använda speedtest. Men du kanske fick samma där?

Vet att Bredbandskollen har någon konstig lösning som gör så att alla mätningar som sker på 5G, sker emot en specifik server som jag tror är i Stockholm.

 

Sen är min erfarenhet att Bredbandskollen har en tendens att ibland visa betydligt sämre resultat än vad speedtest och övriga tjänster gör. Av oklara anledningar. 🤔

@Karl Von Bredband Jag hade gett vad som helst för att få klättra upp i en site 😉

Intressant som du skriver om Bredbandskollen och Speedtest. Generellt så upplever jag dom som jämförbara appar. Hastigheter och svarstider går ofta hand i hand mellan dessa! Just på denna siten så fick jag faktiskt sämre svarstider på Speedtest än Bredbandskollen. 

Har du förslag på andra appar / hemsidor för mätning?

Jag sätter Speedtest på HI3G Stockholm servern.

 Bredbandskollen;

 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Martin 3 kund i 18år Vad får du för svarstid om du låter Speedtest välja server själv samt om du väljer typ Bahnhof-servern i Göteborg? En server som fysiskt är närmre ger ofta lägre svarstider också. 

Användarnivå 6
Emblem +14

@Martin 3 kund i 18år Vad får du för svarstid om du låter Speedtest välja server själv samt om du väljer typ Bahnhof-servern i Göteborg? En server som fysiskt är närmre ger ofta lägre svarstider också. 

@Pettersson Tyvärr inte bättre med Bahnof... 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Martin 3 kund i 18år Spännande, dubbelt så hög svarstid som jag brukar få i Stockholm. Detta är med Hi3G-servern, testat inomhus. 
 

Hoppas att du får lägre svarstider snart också! Det påverkar ju nästan vanligt användande mer än om hastigheten är 50 eller 1000Mbit. 
 

 

Användarnivå 6
Emblem +14

@Martin 3 kund i 18år Spännande, dubbelt så hög svarstid som jag brukar få i Stockholm. Detta är med Hi3G-servern, testat inomhus. 
 

Hoppas att du får lägre svarstider snart också! Det påverkar ju nästan vanligt användande mer än om hastigheten är 50 eller 1000Mbit. 
 

 

@Pettersson Testade nu i centrala Göteborg!

 

Svara