Besvarat

3Återvinn

  • 13 April 2022
  • 3 svar
  • 596 visningar

Jag skickade detta e-postmeddelande till Tre tidigare idag angående 3Återvinn.

"Hej,

Jag har skickat in min gamla mobiltelefon till er mot rabatt på mitt befintliga mobilabonnemang. När jag skickade in den till er fick jag följande information:

"Några dagar efter att vi tagit emot din enhet kommer vi att rabattera enhetens värde på det abonnemang som hör till telefonnumret du fyllde i under registreringen."

Enligt PostNord levererades min mobiltelefon till er den 1 April. Jag har inte fått rabatt på mitt abonnemang.

Jag har inte heller fått någon som helst information eller återkoppling, trots att det snart har gått 14 dagar sedan ni mottog min mobiltelefon.

I brist på återkoppling hörde jag i förra veckan av mig till er chatt med förhoppningen att få information om hur det går. Dessvärre var den kontakten inte till någon hjälp. Den enda informationen man kunde ge mig via chatten var att rabatten inte hade lagts till på mitt abonnemang, något som jag redan visste om...

Tacksam för hjälp."
------

Således har Tre inte kunnat hålla vad man lovat. Jag har så klart förståelse att tiden för handläggning av ärenden kan variera vid olika tidpunkter, och förseningar kan uppstå av många olika skäl. Men att överhuvudtaget inte informera / återkoppla / uppdatera sina kunder om hur det går i ärendet är under all kritik.

Någon här som har egen erfarenhet av 3Återvinn? Hur lång tid tar det innan man får rabatten på abonnemanget? När kan jag räkna med att få någon som helst återkoppling / uppdatering i mitt ärende?

icon

Bäst svar av frodrik91 14 April 2022, 02:00

Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Tjena , @Mythos  Tyvärr upplevde jag också att de föll mellan stolarna och drog ut på tiden.  Sen så har jag inte läst det finstilta om hur lång handläggningstiden ska vara . Men det kan vara 14 arbetsdagar som menas . Så fall har det gått 8-9 Dagar beroende om man räknar med 1 april som en arbetsdag !

Sen kan jag nog tro att man kan kontakta direkt till :  https://www.foxway.com/sv/kontakt/

Men en bättre långsiktig lösning för båda företagen vore väl till hands om hur man visar status till kunden som återvinner .

För det är Foxwayt som jag har för mig har hand om processen och “3” har anlitat.  Sen kanske det är värt och se över tydligheten mellan företagen, då “3” har konceptet men foxway skickar ut paketmaterial & tar emot det. Samt löser värderingen som dom blir anlitade av “3” att göra . Det är så jag tror de ligger till iaf .

Antar båda företagen vinner på en lösning,  istället för mer kundservice ärenden åt båda .

Men hoppas det rapporteras snart till dig . Är nog påskfirande som bromsar upp lite här nu också.

Mvh F

 

 

Tack för svar @frodrik91 . Hur lång tid tog det innan du fick rabatten?  Och fick du någon bekräftelse / information på när rabatten hade lagts in?  Kommunikationen har varit icke-existerande...

Användarnivå 6
Emblem +40

No problems :) Oj jadu. Min faktura låg redo för betalning ungefär när jag skickade in min mobil. Så den kom nog på fakturan efter dvs 1 månad efteråt. Men jag fick faktiskt tyvärr lite intern push för att få reda på vad som hände med min.

Och det är typ så det visas , ingen signal däremellan om vad dom uppskattat värdet till kontra vad man uppskattat på 3#Återvinn, om differensen och anledningen till lägre prisbild .

Och om man ångrar sig när man hör ett lägre värde , än vad man uppskattat och önskat . Vad jag skulle tycka , oavsett hur man valt i förväg hur man vill ta betalningen . Är att få bekräftelse på vad som förändrats i prisbild från 3hemsidan och vad man fyllt i där till fysisk kontroll av enheten.

För det kan ju vara så att man vill ångra sig av flera anledningar . Om enheten fungerar , att använda den vidare i familjen, vill sälja den på egen hand osv .

Svara