Besvarat

3Musiksurf borta?

  • 23 March 2022
  • 7 svar
  • 2591 visningar

Användarnivå 1

Det verkar som att 3 inte längre marknadsför 3Musiksurf. Innebär det att den är borta för alla befintliga abonnenter eller bara för nya?

Jag tycker att det är märkligt att informationen kring 3Musiksurf plötsligt är borta på 3’s webbsidor  och ingen som helst information till oss kunder. 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 25 March 2022, 11:42

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Gunnar81 Svarar ju inte på din fråga - men för mig registreras fortfarande musiksurf separat. Kanske inte ingår för nya kunder eller nya abonnemang och det är därför ingen info gått ut? 🤔 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @Gunnar81!

Ledsen att höra att informationen varit otydlig.

Du är inne på rätt spår faktiskt: Sedan 8 mars har vi slutat erbjuda 3Musiksurf för nya kunder. Detta är på grund av att tjänsten ofta är svår att underhålla när musikstreaming-platformer genomför ändringar/uppdateringar, även för att inte lika många drar nytta av tjänsten, bland mycket annat. I detta fall har beslutet gjorts att tjänsten stängs ned för nya kunder.

Användarnivå 1

Hej @Gunnar81!

Ledsen att höra att informationen varit otydlig.

Du är inne på rätt spår faktiskt: Sedan 8 mars har vi slutat erbjuda 3Musiksurf för nya kunder. Detta är på grund av att tjänsten ofta är svår att underhålla när musikstreaming-platformer genomför ändringar/uppdateringar, även för att inte lika många drar nytta av tjänsten, bland mycket annat. I detta fall har beslutet gjorts att tjänsten stängs ned för nya kunder.

Tack för informationen @JeppePeppe 

Sen får du gärna förtydliga vad nya kunder innebär. 😀

- Är det så länge man inte byter abonnemang/är bunden?

- Eller så länge man är kund hos 3, oavsett typ av abonnemang?

 

Sen kan jag förstå 3 kring underhålla den tekniska lösningen. Jag har ett ärende som har pågått sen November där just Spotify surf plötsligt inte räknas som Musiksurf. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Absolut! Helt nytecknade abonnemang har numera inte 3Musiksurf i sitt abonnemang. Du som haft abonnemanget sedan innan ska fortfarande ha 3Musiksurf även efter förlängning/förnyelse av abonnemang 😊

Användarnivå 1

Ny information (detta från @JeppePeppe ):

 

Hej allihopa!

Jag har nyligen fått besked att tjänsten 3Musiksurf kommer att plockas bort för samtliga kunder, nya som gamla, från och med 28 Juni 2022.  
Alla som idag har tjänsten kommer att få mer information inom kort.

 

 

Tack så mycket för infon!

3Musiksurf är det enda som gjort att tre fortfarande som har mig som kund!

Tur att jag råkade snubbla över denna information innan jag hade tänkt att förlänga mitt abonnemang i juni 😁

Synd att dom tar bort detta dock.. Lyssnar på musik hela dagarna på jobbet så det har varit värt att betala för.. Nu får jag återgå till offline listor och ett mycket billigare abonnemang istället.

Byebye Tre! 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , med stor sannolikhet kommer du inte bli mer nöjd hos en annan operatör om du byter , speciellt om du byter pga att tre går ifrån ”fri musik ” . Då andra operatörer inte heller har ”fri musik ” . Vad jag vet är de ingen som har det på marknaden nu, och svårt att se att någon kommer erbjuda det framöver . 

Mitt råd till dig , är att ta fram rätt surf mängd i ditt abonnemang för ditt användande med hjälp av kundservice som är till för just dig som är kund . Tror att du kommer få det dyrare , sämre kundtjänst och service hos annan operatör & snart är du tillbaka hos Tre med lugn o ro och kan tänka på annat än problem med surf och telefoni . @Emeliekesj 

Med vänlig hälsning, F 

Svara