Hallå i stugan i rusket Slänger på lite gott & blandat i frågeväg här. Kan inte sova på nätterna för detta så nu måste de ut :P
1#
Jag har en fundering angånde 4g+ /4g advanced hur tillgängligheten är och om man märker av / ser att man får den täckningen ? Hastighetsspann / utbyggnad?
Kan inte se något på täckningskartan angående detta ;)
Går den på annat band , frekvenser jämfört med övriga 3g/lte osv.
Bor centralt i Göteborg & har Iphone X . Kan ju inte tänka mig att den är för gammal för detta … Har la ändå hållt på några år..
Hoppar lätt på 5G när ni är bortåt Svingeln / Olskroken . Och när apple är mogna för mina krav :P
2#
Scrollade i forumet som vanligt och läst en tråd om surf som tagit slut för en person . Och då tvärdör ju kontakten med världen helt enkelt tills man pröjsat upp påfyllning eller helt enkelt väntar till 1e…
Dock har inte jag detta problemet.
Men kan inte 3 tillgodose en begränsning på hastigheten istället för strypa helt . Typ sänkning till 5 mbits . Samhället behöver ju rulla i form av att betala kollektivtrafik och dyligt samhällviktiga saker. Detta gör bra signaler från 3 till sina kunder.
3#
Mitt tredje och sista förslag är också från en annan tråd jag låste i all hast . Som var DNA för “3” -
Signalen / friendtone “ 3 is a magic number “ . Det va ju kult och hellre de en pip pip pip …. !
Antar friendtone e borta hela o hållet dessvärre … Men vore jäkla skoj , coolt om detta kunde komma tillbaka ! Man ska aldrig glömma sitt DNA ;)
För övrigt : Värt att nämna för folk som vill rikta mot mast , appen “ FindTower “ är bra .. Lirar på min ios. Kanske finns på android me . Vem vet
Önskar gärna någon mast åt BÖ / Lunden . Då jag ser närmaste är Stampen & redbergsvägen. Och ganska kalt bortåt härlanda / kålltorp/ Östra sjukhuset.
Tack för detta , Mvh Fredrik Å