Besvarat

besviken

  • 17 June 2022
  • 4 svar
  • 238 visningar

Måste säga att jag har varit kund länge hos er men nu vet jag å min familj väldigt besvikna på att ni tar bort fri surf när de gäller musik. Vi har tre tonåringar som lyssnar massor . Nu kommer vi att behöva ta andra beslut att eventuellt avsluta allt hos er . Hur är detta möjligt!!! Vi kommer se över vad era konkurrenter kan erbjuda oss som storbarns familj . Så besviken 😞

icon

Bäst svar av Pettersson 18 June 2022, 15:56

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@thealise Hej,

 

tråkigt att du känner att fri musikstreaming skulle göra att du lämnar Tre. Nu jobbar jag inte där visserligen - men som jag har förstått det verkar det handla om vissa svårigheter att se till att tjänsten fungerar felfritt. Detta i takt med att streamingtjänsterna börjar erbjuda fler funktioner som inte är just musikstreaming.

Ett tips är att ni laddar ner musiken via WiFi eller liknande till dessa telefoner. Den extra surfen som ni kan ha fått som ersättning för att fria musikstreamingen försvinner bör åtminstone räcka till någon timmes musik!

Det går även att justera vilken kvalitet musiken streamas i. Används, exempelvis, Apple Music finns det ingen mening med att streama i Lossless eller högsta kvaliteten eftersom vanliga hörlurar inte har stöd för att spela så pass högupplöst ljud. 

 

Om inte annat, kanske det går att hitta en lösning med obegränsad surf för dig och din familj med en av Tres familjelösningar? Ring till Tre och kika vad de kan ha för alternativ lösning om det är så att surfen inte räcker till när fria musikstreamingen försvinner :) 

Ja de är kanske tråkigt men för oss som varit kunder sedan 2003 känns de märkligt att ni nu väljer bort detta. Som är en stor del av våra tonåringars liv idag. Som sagt vi letar runt vad som är bästa för oss alla 5. Så besviken 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @thealise

Det är många som varit kunder länge och ett lojalitetsprogram finns inte nu för tiden .Men även om man är besviken , så tror jag du tyvärr kommer bli ännu mer besviken över att se över hos dom andra operatörerna . 

Vad jag kan tipsa om är att ha ett abbonemang på Obegränsad surf och ha 3 extra användare på det. Och att ha det på E-faktura & Autogiro för slippa 49 kr per faktura som man tillhandhåller.

Så som nämnt över , så är det tyvärr en teknik som funkar för dåligt med tolkningen över vad som är musik och video . Speciellt när plattformar som spotify , youtube och sånt utvecklar med video . Skulle nog säkert kunna tänka mig att den är dyr för en operatör att tillhandhålla och felsöka för kunder som just upplevde att de drogs på vanlig pott , när de i själva verket skulle gå som fri surf .

Mvh F

Hej 

Du behöver inte vara så otrevlig när du beskriver om lojalitets program osv DET VET jag valbart de inte är BARA JAG som varit kund länge . Haha 😂 

nåväl med den här attityden och svaret du ger för ju inte reklamen bättre för 3 . Får nog gå lite högre upp och prata om kund bemötande osv 

Svara