Hejsan , @Tage
Vad jag såg på driftinformationen så är det inget känt att något nät ligger nere , och på täckningskartan uppskattar den att du iaf har god 3G & 4G Täckning . Med även chans på 5G beroende på vart du bor i området.
Har du fortfarande problem angående 3G,4G och 5G täckningen ? Så fall är det bäst du kontaktar kundservice så dom får reda på det och kan se över vad som kan göras.
Det enkla du kan göra , är att göra en omstart av telefonen och starta upp den och ha pinkod / kodlås redo så inte det blir fel flera gånger. Och därefter se om det upplevs fortfarande som problem .
Ibland kan det även vara bra och se över så man har senaste mjukvaran av operativsystemet som mobilen använder . Under “ Inställningar → Allmänt →Programvaruuppdatering . Men krävs att man har någorlunda internet för att få det gjort . Likväl även bra att ha koll på sin pinkod & lösenkod om man har någon sådan . Så det inte blir strul när man loggar in på telefonen på nytt , efter omstart.
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Vad får du för hastigheter och svarstider när du gör test i bredbandskollen ??
http://www.bredbandskollen.se/
Lite osäker , men är det 2 olika enheter du nämner varav en har bra täckning eller är det mer att du syftar på att telefonen funkar bra i övrigt ?
Mvh F