Skip to main content

HEJ TRE!

Jag behöver hjälp med att få tillbaks mina pengar, min lille bror köpte mycket EA FC Poäng i EA FC MOBILE och jag ville kontakta er om jag kunde få tillbaks pengarna för att det drog från mitt abonemang

@Ajdin Hej, 

du bör kontakta återförsäljaren av poängen i detta fall för att se om de kan hjälpa till. Ditt abonnemang har enbart varit betalmetoden. På samma sätt som om du använder ditt bankkort och vill ångra ett köp, då är det säljaren du kontaktar och inte din bank 😊

På Mitt3 kan du sätta en beloppsgräns för köp.

Så ska jag kontakta iOS?

@Ajdin EA FC borde ha en kundtjänst. Information om hur denna kontaktas borde finnas på samma ställe där poängen köptes - via en app eller hemsida. 

Jag skrev till dem, dem sa att jag skulle kontakta iOS för att det var dem jag köpte detta ifrån pågrund av att min lille bror spelar från iOS

och iOS det tar upp till 48 timmar att få ett svar från dem

Så ska jag kontakta iOS?

Nej, Apple. Köp som görs via App Store hanteras alltid av dem och inte av app-utvecklaren. Gå till appen i App Store och titta under “Köp inuti app”. Där står vad som kan köpas samt en länk till villkor och mer info. Oftast är det väldigt svårt att få tillbaka något, såvida det inte gäller en app som inte fungerar. Det finns skyddsmekanismer, som att ha inställningen “Be om köp”. Ha aldrig den av för barn.

Lämna en kommentar