Besvarat

Fakturavgift trots autogiro

  • 11 January 2023
  • 6 svar
  • 366 visningar

Hej,

 

jag har fått en faktura och då är det faktureringsavgift med trots att jag anmält autogiro det kan väl inte stämma?

icon

Bäst svar av frodrik91 13 January 2023, 06:38

Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @Ekron 

Beroende på när du ansökte om autogiro . Så kan det varit att den kanske hunnit bli aktiv till dennna faktura . Utan börjar till nästa . Men det kan vara bra att se så den är aktiv iaf .

/F

Ja ni fortsätter och tra avgifter giften tråts allt sluta med det Lycka till nästa gång 

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Sepe 

Du kan ansöka om Autogiro eller E-Faktura enligt länkarna nedan . Då slipper du pappersfakturan och bortglömda brev och får räkningen rakt in till din bank. 
 

/F 

Jag har autogiro . och de är ingen papper faktura . och då ska man inte behöva betala faktura avgift 

Användarnivå 5
Emblem +33

Om du har autogiro med SMS-avisering ska du inte betala någon fakturaavgift.

Användarnivå 6
Emblem +40

 

@Sepe 

Är det så att du får faktura via Kivra? Då debiteras det 49kr i administrationsavgift. För att slippa denna behöver du välja autogiro med SMS-notifkation eller e-faktura. 

Autogiro med SMS-notifikation
Om du önskar detta alternativ loggar du in på Mitt3, enklast med Mobilt BankID. Sedan klickar du på fliken faktura och väljer fakturainställningar. Där kan du aktivera SMS-notifikation. Även kundservice kan hjälpa dig med att aktivera detta.

Med detta alternativ får du ett SMS innan dragning varje månad med vilket belopp som kommer att dras. Fakturan finner du sedan i sin helhet inne på Mitt3.

Är det så att du får hem en pappersfaktura eller en faktura via Kivra? Då debiteras det 49kr i administrationsavgift. För att slippa denna behöver du välja autogiro med SMS-notifkation eller e-faktura. 

Autogiro med SMS-notifikation
Om du önskar detta alternativ loggar du in på Mitt3, enklast med Mobilt BankID. Sedan klickar du på fliken faktura och väljer fakturainställningar. Där kan du aktivera SMS-notifikation. Även kundservice kan hjälpa dig med att aktivera detta.

Med detta alternativ får du ett SMS innan dragning varje månad med vilket belopp som kommer att dras. Fakturan finner du sedan i sin helhet inne på Mitt3.

Är det så att du inte har “Kivra” inblandat och ändå får fakturaavgift när du har Autogiro aktivt . Så behöver du kontakta 3 Kundservice . Så går dom igenom det med dig och ser till så det blir rätt .

 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

Svara