Fråga

fördelning av surg. igen.

  • 27 March 2024
  • 7 svar
  • 29 visningar

Emblem

Hej! Jag har läst ett antal inlägg om behovet av att kunna fördela surfen på familjeabonnemang som man kan på telenor (även den obegränsade surfen). Vissa inlägg om detta är flera år gamla härinne och jag undrar om det inte är dags att fixa det nu 3? Som förälder är detta en nödvändig funktion och anledningen till att jag skriver här är ett sista hopp om att slippa gå tillbaka till Telenor. 

 

Förstå hur grundläggande denna funktion är för barnfamiljer och snälla fixa snarast!


7 svar

Användarnivå 3
Emblem +4

Teoretiskt är nog den enda lösningen att sätta begränsningen direkt i barnens mobiler och inte lita på att Tre skulle komma med en lösning i närtid. Går att göra med exempelvis Apple Family eller Google Family, beroende på vilka mobiler det gäller mm.

Emblem

Det är inte så populärt att när barnen är större att gå in i deras telefoner....

Jag hoppas fortfarande på att 3 tar önskan på allvar eftersom behovet är  uttryckt av flera kunder under flera år.

Användarnivå 3
Emblem +4

Det är inte så populärt att när barnen är större att gå in i deras telefoner....

Jag hoppas fortfarande på att 3 tar önskan på allvar eftersom behovet är  uttryckt av flera kunder under flera år.

Apple Family eller Google Family administrerar du helt från din egen mobil. Annars skulle de ju själva kunna ändra det.

Emblem

Mig veterligen kan man inte justera surfmängd på Google family. Endast tidsbegränsning där. Och det är inte aktuellt.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Xtinad Hej,

 

tyvärr så kommer nog ingen förändring att ske i närtid gällande detta. Nu jobbar jag inte på Tre så jag vet inte - men utifrån att det har gått några år utan att något har hänt. Ligger detta i att du vill begränsa användandet eller för att er gemensamma surf tar slut?

Gör gärna en idé här på forumet så kan andra rösta enkelt, så kan Tre se att intresset och behovet finns. Du skapar en idé här: https://community.tre.se/ideas

 

Emblem

Tackar för tips om idé. 

Anledningen är att jag vill begränsa surfen. Inte att den tar slut. 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Xtinad Fattar! Tyvärr så är nog enda lösningen att lägga in något i själva mobilerna. Men fattar helt att det inte är optimalt. Hoppas att Tre har något på gång som gör det enklare!

Svara