Fråga

SIMkort ej aktiverat, trots att det är aktiverat. Nummerflytt ej gjord

  • 10 October 2023
  • 1 svar
  • 53 visningar

Min son och jag har ett familjeabonemang. Hans abonnemang skulle startas då hans gamla bindningstid på Halebob gått ut. När han nu satt i det nya SIM-kortet så går inte hans gamla nummer inte att föra över. 

Nu vill vi genomföra nummerflytt av gamla numret. Då kommer texten nedan upp och vi kommer inte vidare. Numret som är angivet nedan är mitt nummer (och det står det även på raden över)

Nu går det inte att göra en nummerflytt och simkortet är vad vi förstår aktiverat trots att det står att det inte är det.

 

Eva Ingrid Mauritzson

073-995 79 00

Obegränsat inom Sverige

Abonnemanget aktiveras när du börjar använda SIM-kortet


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @evamz 

Är det löst för dig eller fortfarande problem ? 😗

Har ni begärt en nummerflytt tidigare ifrån Halebop till 3 ,med det numret som din son använder?

Eller skulle hans abonnemang hos halebop upphöra vid bindningstidens slut och telefonnumret likaså. Och numret på familjeabonnemanget hos 3 är ett helt annat telefonnummer ?

Om du loggar in på https://www.tre.se/ eller i Mitt3 Appen. Och kikar under “Abonnemang” . Står det tidigare numret han hade hos halebop eller står det ett annat ?

Tänker om det är aktiverat och är med ett nytt nummer . Att det inte har genomförts någon nummerflytt med tidigare telefonnummer . Och om det gamla numret fortfarande är aktivt eller inte.

Skulle tipsa om kontakta 3´s Kundservice om du inte får det att fungera korrekt.

Kontakta Kundservice

/F

Svara