Skip to main content

Jag får inte till bekräftelsen av nummer i Google Meet. Programmet hänvisar till ett problem med operatören. Så; What's the beef? 

Någon med en idé?

@Hawpus Hej,

jag tror att du behöver kontakta Google gällande detta, verkar vara något generellt fel. Jag har testat med nummer från både Tre och andra operatörer via hemsidan - men får bara meddelandet att numret är ogiltigt. Antar att du får samma meddelande där?

Hej ​@Hawpus👋🏻

Har du haft möjlighet att kontakta Google support angående problemet, som ​@Pettersson tipsade om? Eller har du fått någon mer information om felet? 🙂

Hej ​@Limpen och ​@Pettersson 

Det osade som ett tennisbollsscenario mellan Google och Tre som jag inte var skitsugen på att ge mig in i. Så tyvärr, inga framsteg ännu.

Höll tummarna på en quick-fix härifrån :)

Men får försöka ta mig i kragen någon dag. 

Hinner någon annan före mig får denne gärna använda tråden här och upplysa oss alla hur det gick!

@Hawpus Alltså problemet här verkar vara hos Google, för de försöker inte ens att skicka meddelandet, inte till andra operatörer heller. De har en spärr i sitt system verkar det som. Generellt gäller även att det är den avsändande operatören som ska ansvara för felsökningen och inte den mottagande. 

Vet du om andra personer har kunnat lägga in sitt nummer på motsvarande sätt i Google Meet? Vilken operatör har då denne person? Jag testade som sagt med flera operatörer (Tre, Telia och Tele2) via hemsidan och fick information om att numret är ogiltigt.

Lämna en kommentar