Besvarat

Mycket dålig mottagning hemma inomhus

  • 30 August 2018
  • 4 svar
  • 798 visningar

Ringde 3 för drygt en vecka sedan, om mitt problem att uppringare inte kan nå mig när jag är inomhus i mitt hem. En mycket trevlig kille som hette Carl fick jag tag på, och han skulle prata med tekniska supporten, och återkomma inom högst två dagar! Inte hört av honom ännu..! Så jag ringde idag igen, och träffade en annan kille. Men då var han tvungen att ha tre exempel med tidpunkt, på när folk hade försökt att nå mig, och inte kommit fram..! Jag sa att jag vet ju inte när folk försökt nå mig och inte kommit fram. Nej då kunde han tyvärr inte hjälpa mig...😡👎 Aldrig mer 3.
icon

Bäst svar av Pettersson 30 August 2018, 13:57

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Du lär ju på något sätt få reda på att någon har försökt att nå dig - eller har jag fel? Spontant tänker jag att följande kan vara alternativ för dig att få fram när folk försökt nå dig:

  • Personen som ville få kontakt med dig påtalar för dig att denne ej kommit fram - kolla då i den personens senast ringda samtal för att få fram ett klockslag.
  • Du får ett SMS om att någon försökt att nå dig men ej lämnat ett meddelande, SMSet har ett klockslag.
  • Någon som vill nå dig lämnar ett röstmeddelande, röstmeddelandet har ett klockslag.
Skulle något av ovanstående sätt kunna hjälpa dig att få fram tre klockslag?
Jo, det är helt riktigt. Men jag har inte så många som ringer mig, men då det har hänt, så har de skickat ett sms att numret inte finns, eller att numret inte går att nå för tillfället. Så jag har inte fått ihop 3 samtal som inte kan nå mig på 48 timmar som han krävde, för att kunna hjälpa mig! Men jag ringde i dag igen, och träffade en trevlig kille, som sa att jag skulle få ett nytt sim kort, och se om det hjälper.
Användarnivå 7
Emblem +40
Då hänger jag med! Helt förståeligt. Om problemet inte löser sig, kan du ju be någon att försöka ringa någon extra gång - någon timme senare. Bara för att få fram fler klockslag, så att ärendet kan tas vidare.

Håller tummarna att simkortet löser det!
Användarnivå 1
Hej @bakhjul66,

Jag vill börja med att beklaga de problem du upplever samt att jag förstår att det kan vara svårt att få fram dessa exempel. Jag sitter själv på 3s tekniska avdelning och vi behöver dessa exempel i en felanmälan för att kunna återskapa problemet, dock låter detta som att du har problem med inomhustäckningen? Har du samma problem på andra platser? Om inte så kan jag även rekommendera dig wifi-samtal.

Med vänliga hälsningar

Adam

Svara