Skip to main content

Hade varit en vecka i Thailand, så rök både 5G och 4G från min iPhone 16 Pro Max, landade i Danmark, samma där, väl över sundet fungerar allt som vanligt. Reste till USA och där har man stängt ner 3G nätet så där är mobilen stendöd.

Kan tilläggas att jag använt 3Världen i samma mobil innan utan problem. 

Har gjort omstart, slagit av och på roaming, nollställt nätverk osv men ingenting löser mitt problem.

# Kunstjänst har skapat ett ärende men efter två dagar har jag inget hört ännu, Ligger säkert någon spärr jag inte själv aktiverat och som verkar svår för kundtjänst att lösa.

Tips?

@Pettersson Veckans femte samtal till tre, "allt ser normalt ut härifrån, ring oss när du är i utlandet så kan vi kolla på det” ringer dom imorgon från Indien. 

Så- tillbaka i Tyskland och fortfarande samma problem. Nu har jag även uppdaterat till iOS 18. Ingen skillnad. Hemma i Sverige fungerar 4G/5G.  Var i kontakt med 3 som försökte finta bort det med att det måste vara fel hos operatörerna i utlandet, vilket låter osannolikt med tanke på att jag testade 2-3 olika i både Tyskland och Kanada. Sen sa hon att de hade haft flera användare med liknande problem. Jag sa då att det vore ju schysst om ni skrev nåt på hemsidan, med tanke på hur beroende många av oss är av ett fungerande nätverk (åtminstone 4g). Jag fick som sagt Edge i Tyskland och 3G i Kanada. Hon skulle iaf vidarebefordra till en viss avdelning som hade hand om detta (man kunde tyvärr inte prata med dem direkt). Hon skulle återkomma ifall hon hörde nåt från dem. 

Lämna en kommentar