Skip to main content
Aspirant
September 26, 2024

iPhone 16 pro max - leveranstid

• September 26, 2024
  • 260 svar
  • 32790 visningar

Tjena!

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

Det här ämnet är stängt för kommentarer

260 svar

Entusiast
October 7, 2024

Detta är nytt 🤨

Jag tror de ska börja skicka många mobiler 8 oktober för de som har förbeställt kanske. 

Du ”tror” ”kanske”. Baserat på vad? 

Låter mest som önskningar och gissningar. 

att det kommit datum (för vissa varianter) är ju en bra indikation på att åtminstone något rör på sig. 

Jag kan se om jag kan hittar de två artiklar om det men jag har läst innan i två olika artiklar att de kan börja skicka beställningar mellan 8-16 oktober. Det är bara mina egna slutsatser jag har skrivit om det innan. 

Aspirant
October 7, 2024

Hej! Är det bara jag som har fått detta sms idag? "Hej!

Du är inte bortglömd.

Vi har full koll på att du väntar beställning från oss på Tre, och vi jobbar på att kunna leverera den så fort som möjligt.

På https://mitt.3.se kan du enkelt följa den senaste informationen kring din beställning.

Ligg steget före och säkerhetskopiera din nuvarande mobil på s.tre.se/säkerhetskopiera

medan du väntar, då är du snabbt igång med din nya lur när den kommer. 

Hälsningar Tre"

Det står fortfarande beställning mottagen när jag kollar status. (Beställde den 16'e)

Aaa fick samma Sms i morse beställde min den 13, förra uppdaterings Sms skickades ut automatiskt till alla ett runt en vecka efter sin beställning. Vi har fått samma sms på samma dag trots att vi beställde det olika datum, antigen är det ett standard sms alla får eller så närmar sig beställning för oss 

Jag tycker att det är ganska sjukt att du som beställt den 13'e fortfarande inte har fått din beställning, min polare som beställde från Comviq under samma datum som dig fick den för två veckor sedan. Men aa jag misstänker/hoppas att vi får dem under den här veckan eller i början av nästa vecka.

Skillad
October 7, 2024

Du är inte bortglömd.

Vi har full koll på att du väntar beställning från oss på Tre, och vi jobbar på att kunna leverera den så fort som möjligt.

På https://mitt.3.se kan du enkelt följa den senaste informationen kring din beställning.

Ligg steget före och säkerhetskopiera din nuvarande mobil på s.tre.se/säkerhetskopiera

Hälsningar Tre"

Det står fortfarande beställning mottagen när jag kollar status. (Beställde den 16'e)

Aaa fick samma Sms i morse beställde min den 13, förra uppdaterings Sms skickades ut automatiskt till alla ett runt en vecka efter sin beställning. Vi har fått samma sms på samma dag trots att vi beställde det olika datum, antigen är det ett standard sms alla får eller så närmar sig beställning för oss 

Jag tycker att det är ganska sjukt att du som beställt den 13'e fortfarande inte har fått din beställning, min polare som beställde från Comviq under samma datum som dig fick den för två veckor sedan. Men aa jag misstänker/hoppas att vi får dem under den här veckan eller i början av nästa vecka.

Mest för att inte vara lika poänglösa som Tres kundtjänst.
Innan vi börjar dra slutsatser om olika företags leveranser föreslår jag att man säkerställer att det handlar om samma model, färg och minne innan man jämför olika personers leveranstider. 
Annars blir det bara intetsägande påståenden som inte hjälper någon. 

Aspirant
October 7, 2024

Du är inte bortglömd.

Hälsningar Tre"

Mest för att inte vara lika poänglösa som Tres kundtjänst.
Innan vi börjar dra slutsatser om olika företags leveranser föreslår jag att man säkerställer att det handlar om samma model, färg och minne innan man jämför olika personers leveranstider. 
Annars blir det bara intetsägande påståenden som inte hjälper någon. 

Frågan är ju "iPhone 16 Pro Max leveranstider" + hur kan det skilja så lång tid oavsett färg, modell och minne? 

Entusiast
October 7, 2024

Du är inte bortglömd.

Hälsningar Tre"

Editerat efter förra inlägget

intressant att folk som fått sms samma dag trots olika beställningstidpunkt  kanske de har batch hantering av utskicken.

För det handlar i slutändan med största sannolikhet om ett tidsinställt autotriggat meddelande som går i väg för att skapa illusionen om att någon faktiskt jobbar aktivt med just ditt ärende…

Har själv programmerat exakt sådana funktioner åt företag. 
det ironiska är att de är precis lika lätt att implementera ett könummer system som de istället skulle kunna publicera för beställningen på Mitt Tre. :-)

Japp misstänker också att det är nått automatik utskick som inte är kopplat till någon leveranstid. Jag kan inte fatta de tar bort den ”ungefärliga” leveranstiden som har funnit för alla tidigare iPhone släpp utan att ersätta det med nått annat. Nån på tre måste ju fatta många kunder kommer kontakta dom angående frågor om deras leverans vilket kostar dom en massa pengar. Om dom inte vet när dom kommer är ett kö system perfekt, ex: ”Plats nummer 58 i kön” och sedan tickar det ner ju mer telefoner som skickar ut. Det kommer kosta dom mindre att programmera det än att ta mot alla samtal som kommer in till kundtjänsten gällande iPhone leveranstiden samt skulle vi alla vara mycket mindre missnöjda.

Skillad
October 7, 2024

Du är inte bortglömd.

Hälsningar Tre"

Editerat efter förra inlägget

intressant att folk som fått sms samma dag trots olika beställningstidpunkt  kanske de har batch hantering av utskicken.

För det handlar i slutändan med största sannolikhet om ett tidsinställt autotriggat meddelande som går i väg för att skapa illusionen om att någon faktiskt jobbar aktivt med just ditt ärende…

Har själv programmerat exakt sådana funktioner åt företag. 
det ironiska är att de är precis lika lätt att implementera ett könummer system som de istället skulle kunna publicera för beställningen på Mitt Tre. :-)

Japp misstänker också att det är nått automatik utskick som inte är kopplat till någon leveranstid. Jag kan inte fatta de tar bort den ”ungefärliga” leveranstiden som har funnit för alla tidigare iPhone släpp utan att ersätta det med nått annat. Nån på tre måste ju fatta många kunder kommer kontakta dom angående frågor om deras leverans vilket kostar dom en massa pengar. Om dom inte vet när dom kommer är ett kö system perfekt, ex: ”Plats nummer 58 i kön” och sedan tickar det ner ju mer telefoner som skickar ut. Det kommer kosta dom mindre att programmera det än att ta mot alla samtal som kommer in till kundtjänsten gällande iPhone leveranstiden samt skulle vi alla vara mycket mindre missnöjda.

Japp definitivt. Men många företag tänker inte så logiskt och långsiktigt. 

Nykomling
October 7, 2024

Jag beställde min (Iphone 16 Pro, 256gb - svart) den 13nde September på releasen och det står fortfarande "inte i lager" FYI

Entusiast
October 7, 2024

Detta är nytt 🤨

Jag tror de ska börja skicka många mobiler 8 oktober för de som har förbeställt kanske. 

Du ”tror” ”kanske”. Baserat på vad? 

Låter mest som önskningar och gissningar. 

att det kommit datum (för vissa varianter) är ju en bra indikation på att åtminstone något rör på sig. 

https://www.macworld.se/article/2457973/den-popularaste-iphone-16-modellen-har-redan-langre-leveranstid.html 
Jag har hittat en av de och sen den andra var från Elgiganten om när de ska få in mobiler. Men det är bara en slutsats från den artikeln och Elgigantens leverans tid artikel för den nya iPhone. 

Entusiast
October 7, 2024

Okej jag har sett nu att det står att mobilen finns i lager nu så kanske vi kommer att få de denna vecka eller nästa vecka. Men det är bara de två färgerna. 🥳

Rookie
October 7, 2024

Samma med Pro! Vi får väl se vad som händer, än är inte min order mer än bekräftad iaf 😅