Skip to main content

Tjena!

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

#alla ;)

hur går det för er! Ni som beställt innan 20e, har ni fått era! Hur lång tid tog det från order packas till din hand? Ni som beställt efter den 20: samma frågor 😉 Någon som fått en uppdatering specifikt på ProMax256gbSvart!?! Om ja: när la ni beställning. Vilken uppdatering har ni fått? 

känner att ni sitter jag lite på tankarna att det räcker, har rätt gott om tålamod, jag är förstående och känner ofta ”väntar man på något gott väntar man aldrig för länge” inställning. Men är lite absurt nu. 

lite tyst i tråden nu så antar att flera fått sina ?

Själv har det inte hänt något alls utöver robot smsen. 

till en helt annan fråga: tänkte sälja av min telefon i handen. (13pro) vad/hur förbereder man den inför försäljning!, ska man bara systemåterställa! Eller iCloud etc utloggning? Brukar köra alltid bra o ha en backup telefon i lådan, men skiter i det denna gången. 

// Caroline 

Hello 

Har beställt en vanlig pro 256 gb i svart den 19/9 och min ligger fortfarande som "beställning mottagen" inga auto sms eller någon som helst återkoppling kring hur det går med leveransen. Såg att det stog 2-3 veckors leveranstid om man beställer idag så om man ska tro det så borde väl dom förbeställa vara på g snart.…

Ordet kundtjänst måste ha en annan innebörd hos 3 då dom är helt enkelt inte kan svara på frågor som dom får från kunder...…

#alla ;)

hur går det för er! Ni som beställt innan 20e, har ni fått era! Hur lång tid tog det från order packas till din hand? Ni som beställt efter den 20: samma frågor 😉 Någon som fått en uppdatering specifikt på ProMax256gbSvart!?! Om ja: när la ni beställning. Vilken uppdatering har ni fått? 

känner att ni sitter jag lite på tankarna att det räcker, har rätt gott om tålamod, jag är förstående och känner ofta ”väntar man på något gott väntar man aldrig för länge” inställning. Men är lite absurt nu. 

till en helt annan fråga: tänkte sälja av min telefon i handen. (13pro) vad/hur förbereder man den inför försäljning!, ska man bara systemåterställa! Eller iCloud etc utloggning? Brukar köra alltid bra o ha en backup telefon i lådan, men skiter i det denna gången. 

// Caroline 

Beställde 17/9 och den ändrade status till Ordern Packas i måndags 21/10. Dagen efter var paketet påväg och i postnord appen står det att det ska levereras idag. iPhone 16 Pro 128gb Vit.

#alla ;)

// Caroline 

Hello 

Har beställt en vanlig pro 256 gb i svart den 19/9 och min ligger fortfarande som "beställning mottagen" inga auto sms eller någon som helst återkoppling kring hur det går med leveransen. Såg att det stog 2-3 veckors leveranstid om man beställer idag så om man ska tro det så borde väl dom förbeställa vara på g snart.…

Ordet kundtjänst måste ha en annan innebörd hos 3 då dom är helt enkelt inte kan svara på frågor som dom får från kunder...…

Beställde också en pro 256 den 19/9. Det verkar som att leveranstid på 256 är segast av alla modeller. Iallafall hos 3. 

Beställde 16 Pro 128 black 18/9. Status är fortfarande ”Beställning mottagen”. 

I förra veckan kunde man beställa samma hos Elgiganten och ha den i handen några dagar senare alternativt gå in i butik och få den samma dag.

I förra veckan kunde man beställa samma hos Elgiganten och ha den i handen några dagar senare alternativt gå in i butik och få den samma dag.

En sak är säker det var första och sista gången jag förbeställt en mobil. Det är helt klart inte värt den väntan. Det är löjligt att folk som köpt i butik får ut sina mobiler innan de som förbeställt ‼️‼️‼️

En sak är säker det var första och sista gången jag förbeställt en mobil. Det är helt klart inte värt den väntan. Det är löjligt att folk som köpt k butik får ut sina mobiler innan de som förbeställt ‼️‼️‼️

Ja det är riktigt risigt hanterat av Tre. De har ju haft massor med möjligheter att hantera situationen på ett någorlunda vettigt sätt, men valt att inte göra något alls. Jag har varit i kontakt med kundtjänst flera ggr för att höra om det finns några prognoser eller liknande men det har mest bemötts av lite irriterad ton (de tycker säkert det är jobbigt att kunderna som gett dem sina pengar ställer motkrav när de säger att de inte vet något mer). 

Såhär ser det ut hos konkurrenterna just nu 16 Pro 128 black):

Elgiganten: finns i både weblager och butikslager

Telia: levererar tisdag nästa vecka

Telenor: finns i butikslager, weblager skickar denna vecka

Tele2: finns i lager, leverans inom 2-3 dagar

Apple store: finns i butikslager.

Tre: ”ingen aning om något alls, har du förhandsbeställt för 5 veckor sedan för att få telefonen först? Ok, sucks to be you! 🤡

Nu finns den jag har beställt i lager tydligen, pro max svart 256gb. Står fortfarande som beställning mottagen

Nu finns den jag har beställt i lager tydligen, pro max svart 256gb. Står fortfarande som beställning mottagen

Nu får de faktiskt ta och förklara sig!!!

Det här är faktiskt helt sjukt. Jag pratade alltså med kundtjänsten på Tre för EN TIMME sedan och de kunde inte se något tecken på när jag kunde få min telefon. På min fråga; ”så i teorin kan jag alltså behöva vänta fem veckor till, eller ännu mer?” Så var svaret; ”ja så kan det tyvärr vara” (!) 

Men nu helt plötsligt är min order ändrad till ”Ordern packas”. Så obefintlig är kollen hos Tre. 

Såklart positiva nyheter men man häpnar ju fan över hur fullständigt inkompetent det här hanteras. 

Ska försöka släppa irritationen nu och vara glad över att min beställning äntligen verkar vara på väg. (Om än veckor senare än andra som bara gått rakt in i butiker och köpt långt efter produktsläpp). 

🎉🤡

Fick detta nu....

Fick detta nu....

🎉 Måtte det bli min tur snart. Har också beställt Pro 256 den 19e fast i desert. 

Fick detta nu....

🎉 Måtte det bli min tur snart. Har också beställt Pro 256 den 19e fast i desert. 

OMFG JAG HAR VARIT INNE säkert 20ggr idag och inget, körde gym och tänkte fan ska jag kolla en gång till…. MIN PRO MAX LIGGER SOM ORDER PACKAS F-YEAH tjöt ju lycko skik i bilen fan slog MIT milen rekord och uppdatering, seger dag…..

Fick detta nu....

OMFG JAG HAR VARIT INNE säkert 20ggr idag och inget, körde gym och tänkte fan ska jag kolla en gång till…. MIN PRO MAX LIGGER SOM ORDER PACKAS F-YEAH tjöt ju lycko skik i bilen fan slog MIT milen rekord och uppdatering, seger dag…..

Grattis, när brställde du?

Fick detta nu....

Grattis, när brställde du?

20e.

fick uppdatering idag, iphone 16 pro max naturlig titan 256gb. Ordern packas, beställde 21 sep

Har förbeställt min iphone 16 pro max förra månad och efter lång väntan skickades mobilen förra veckan och så har budbee nu tappat bort paketet 😞 . Hittar dem inte det så blir det att tre skickar en ny och jag får vänta 3-4 veckor till. 

aldrig väntat så länge på ett paket

Budbee har reklamerat och mejlat 2ggr till tre och inget svar från 3. Har ringt i 3 dagar och “vi har inte fått något information”. En vecka sen paketet blev borttappad och jag sitter här och väntar. Ska man begära kompensation vid det här laget eller bara avboka skiten?

Har förbeställt min iphone 16 pro max förra månad och efter lång väntan skickades mobilen förra veckan och så har budbee nu tappat bort paketet 😞 . Hittar dem inte det så blir det att tre skickar en ny och jag får vänta 3-4 veckor till. 

aldrig väntat så länge på ett paket

Budbee har reklamerat och mejlat 2ggr till tre och inget svar från 3. Har ringt i 3 dagar och “vi har inte fått något information”. En vecka sen paketet blev borttappad och jag sitter här och väntar. Ska man begära kompensation vid det här laget eller bara avboka skiten?

Eftersom de inte är direkt hjälpsamma eller lösningsfokuserade så hade jag avbokat. 

Jag har beställt IPhone 16 pro max 512gb i sand färg den 15/9 och det har gått en vecka där statusen har ändrat från ”beställt” till ”beställning är mottagen” 😅. Mer än så blev det inget på en vecka. 

har någon fått sin Pro Max modell och när beställde ni den i så fall? 

Börjar bli tyst i tråden. Innebär det att folk börjat få sina telefonen, eller alla tröttnat på att det inte händer något? 😁

Börjar bli tyst i tråden. Innebär det att folk börjat få sina telefonen, eller alla tröttnat på att det inte händer något? 😁

Tyvärr inte 😭

Sitter spänt och väntar på leverans nu när den faktiskt packas 

Sitter spänt och väntar på leverans nu när den faktiskt packas 

Vilken modell beställde du och när? 

Beställning mottagen står det på min 🥲

Lämna en kommentar