Skip to main content

Tjena!

 

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

 

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

 

Förmodligen är det en såpass stor efterfrågan hos 3 pga prismodellen, att om de korrekt angett leveransdatum så hade majoriteten av kunder avbokat och valt en annan operatör.  
 

Det är usel kundhantering, men kortsiktigt logiskt ur en finansiell synvinkel.

 

Samtidigt blir det rätt givet att man inte kommer kunna beställa en annan telefon via tre, om telefonen precis släppts. 


Förmodligen är det en såpass stor efterfrågan hos 3 pga prismodellen, att om de korrekt angett leveransdatum så hade majoriteten av kunder avbokat och valt en annan operatör.  
 

Det är usel kundhantering, men kortsiktigt logiskt ur en finansiell synvinkel.

 

Samtidigt blir det rätt givet att man inte kommer kunna beställa en annan telefon via tre, om telefonen precis släppts. 

Kortsiktigt tänkande är sånt som kan sänka företag på lång sikt. Finns många exempel på det :-P


Jag beställde iPhone 16 PRO 128 White den 16e september och den har nu ändrats till ”ordern packas” 


Jag beställde iPhone 16 PRO 128 White den 16e september och den har nu ändrats till ”ordern packas” 

Grattis!

 

Firar idag 1 månad utan telefon!


Lämna en kommentar