Nu efter en månads väntetid på “förhandsbeställningen” av 16 Pro 128 black känns det extra trist att ha sett att olika återförsäljare haft telefoner i butikslager vid flera tillfällen :(
Tre ser också ut att vara ganska ensamma om att “inte ha en aning” om leveransdatum. De flesta andra återförsäljare ser ut att kunna leverera på nya beställningar så snart som i början på nästa vecka. Framförallt är de transparenta med leveransdatum.
Som det ser ut nu verkar det komma en sändning v42 till Sverige med just 16 Pro 128 black. Det sjuka är ju att beställer man en idag hos exempelvis Telia får man den samtidigt som (eller eventuellt tom före) de som beställde hos Tre innan släpp. Något verkar havererat totalt i Tres kösystem.
Nu efter en månads väntetid på “förhandsbeställningen” av 16 Pro 128 black känns det extra trist att ha sett att olika återförsäljare haft telefoner i butikslager vid flera tillfällen :(
Tre ser också ut att vara ganska ensamma om att inte ha en aning om leveransdatum. De flesta andra återförsäljare ser ut att kunna leverera på nya beställningar så snart som i början på nästa vecka.
Intressant att de också satt 2-3 veckors förväntad leveranstid på telefoner som de i kö väntat på längre än så….
om de ska kunna leverera nybeställningar inom ett par veckor så rimmar det illa med att förbeställningar från en månad tillbaka inte fått sina.
Deras strategi att inte meddela något alls, verkar garanterat inte bero på att undvika besvikelse eller ändringar.
Det är mer och mer som pekar på att Tre helt enkelt inte har någon koll överhuvudtaget…
Tre ser också ut att vara ganska ensamma om att inte ha en aning om leveransdatum. De flesta andra återförsäljare ser ut att kunna leverera på nya beställningar så snart som i början på nästa vecka.
Intressant att de också satt 2-3 veckors förväntad leveranstid på telefoner som de i kö väntat på längre än så….
om de ska kunna leverera nybeställningar inom ett par veckor så rimmar det illa med att förbeställningar från en månad tillbaka inte fått sina.
Deras strategi att inte meddela något alls, verkar garanterat inte bero på att undvika besvikelse eller ändringar.
Det är mer och mer som pekar på att Tre helt enkelt inte har någon koll överhuvudtaget…
Asså det är ju det som svider, dom borde inte ta in ny beställningar tills de faktiskt fått ut alla som bokat sedan månad tillbaka:/ är ju lite typ ska man testa, lägga en beställning nu och se om den kommer snabbare än förbokningen
Telenors leveransinformation:
Här kan du se vad den preliminära leveranstiden för nya iPhone är om du beställer idag.
iPhone 16
iPhone 16 128GB Black: Finns i lager
iPhone 16 128GB White: Finns i lager
iPhone 16 128GB Pink: Finns i lager
iPhone 16 128GB Ultramarine: Finns i lager
iPhone 16 128GB Teal: Finns i lager
iPhone 16 256GB Black: Finns i lager
iPhone 16 256GB White: Finns i lager
iPhone 16 256GB Pink: Vecka 42-43
iPhone 16 256GB Ultramarine: Finns i lager
iPhone 16 256GB Teal: Finns i lager
iPhone 16 512GB Black: Finns i lager
iPhone 16 512GB White: Vecka 44-45
iPhone 16 512GB Pink: Finns i lager
iPhone 16 512GB Ultramarine: Finns i lager
iPhone 16 512GB Teal: Finns i lager
iPhone 16 Plus
iPhone 16 Plus 128GB Black: Finns i lager
iPhone 16 Plus 128GB White: Finns i lager
iPhone 16 Plus 128GB Pink: Vecka 42-43
iPhone 16 Plus 128GB Ultramarine: Vecka 43-44
iPhone 16 Plus 128GB Teal: Finns i lager
iPhone 16 Plus 256GB Black: Vecka 44-45
iPhone 16 Plus 256GB White: Finns i lager
iPhone 16 Plus 256GB Pink: Vecka 45-46
iPhone 16 Plus 256GB Ultramarine: Finns i lager
iPhone 16 Plus 256GB Teal: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Plus 512GB Black: Finns i lager
iPhone 16 Plus 512GB White: Finns i lager
iPhone 16 Plus 512GB Pink: Finns i lager
iPhone 16 Plus 512GB Ultramarine: Vecka 42-43
iPhone 16 Plus 512GB Teal: Finns i lager
iPhone 16 Pro
iPhone 16 Pro 128GB Black Titanium: Vecka 42-43
iPhone 16 Pro 128GB White Titanium: Vecka 44-45
iPhone 16 Pro 128GB Natural Titanium: Vecka 42-43
iPhone 16 Pro 128GB Desert Titanium: Vecka 43-44
iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium: Vecka 43-44
iPhone 16 Pro 256GB White Titanium: Vecka 43-44
iPhone 16 Pro 256GB Natural Titanium: Vecka 42-43
iPhone 16 Pro 256GB Desert Titanium: Vecka 43-44
iPhone 16 Pro 512GB Black Titanium: Vecka 46-47
iPhone 16 Pro 512GB White Titanium: Vecka 46-47
iPhone 16 Pro 512GB Natural Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro 512GB Desert Titanium: Vecka 46-47
iPhone 16 Pro 1000GB Black Titanium: Vecka 45-46
iPhone 16 Pro 1000GB White Titanium: Finns i lager
iPhone 16 Pro 1000GB Natural Titanium: Finns i lager
iPhone 16 Pro 1000GB Desert Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max
iPhone 16 Pro Max 256GB Black Titanium: Vecka 44-45
iPhone 16 Pro Max 256GB White Titanium: Vecka 45-46
iPhone 16 Pro Max 256GB Natural Titanium: Vecka 42-43
iPhone 16 Pro Max 256GB Desert Titanium: Vecka 44-45
iPhone 16 Pro Max 512GB Black Titanium: Vecka 46-47
iPhone 16 Pro Max 512GB White Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 512GB Natural Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 512GB Desert Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 1000GB Black Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 1000GB White Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 1000GB Natural Titanium: STÄNGD/UTGÅR
iPhone 16 Pro Max 1000GB Desert Titanium: STÄNGD/UTGÅR
Att säga “när som helst kan den komma” istället för “din telefon kommer dröja 1-2 månader” är ett bra sätt att undvika avbokningar och återköp.
Tja.. Det är också ett utmärkt sätt att skapa irritation och förlora kunder på längre sikt.
Man sitter ju lite i, ska jag avboka och vänta tills jag kan gå till en fysisk butik och köpa den själv, detta är olidligt. När som helst gör att man lite maniskt kollar appen varje dag kl 09 och 15 för en uppdatering att kanske få den postad/packad. Så enligt tabellen kunde man ju önskat sig den i julklapp
Jag och mitt bolag kommer lämna tre.
samt aktivit rekommenderar jag min familj och vänner att inte välja tre.
Ingen info om Leverans av telefoner. Fast säljaren marknadsförde att det skulle vara enkelt att hålla koll på när telefonen levererades. Men man får ingen info alls.
konkurrenterna levererar min modell snabbare i flera omgångar samt ger info.
företagsmässigt är säljarna på Kundtjönst enormt långsamma.
tappat förtroendet för 3!
väldigt enkelt att uppdatera kunderna. Inte hört något på fyra veckor. Ni har våra mejl och nr. Uppdatera oss.
vi tappar förtroendet.
suck!!
Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.
Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…
Håller med dig. Min vän avbeställde sin lur.
Hur funkar det? Asså om man kan gå in till Apple o hämta ut en idag, istället för att vänta. Men är de ute i butiker nu?
Min vän beställde samma dag som jag kommenterade detta hos Telia och den har redan kommit. Har sett folk här som beställde 13e Sep och fortfarande inte fått sin. Nånting lurt är det ju, det är uppenbart att något har hänt antingen från leverantörens sida eller hos tre.
Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.
Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…
Håller med dig. Min vän avbeställde sin lur.
Hur funkar det? Asså om man kan gå in till Apple o hämta ut en idag, istället för att vänta. Men är de ute i butiker nu?
Min vän beställde samma dag som jag kommenterade detta hos Telia och den har redan kommit. Har sett folk här som beställde 13e Sep och fortfarande inte fått sin. Nånting lurt är det ju, det är uppenbart att något har hänt antingen från leverantörens sida eller hos tre.
Återigen. För sådana här jämförelser. Vänlig ange vilken modell/färg/minne det gäller.
Lättare för alla i tråden att få ut något av informationen då.
Beställningsdatum är inte allt. Då det verkar vara väldigt varierande tillgång beroende på exakt vilken telefonkonfiguration det handlar om.
Annars blir den här tråden lika meningslös som Tres support.
Nu får du nog öppna ögonen och kolla extra noga på kommentaren
missade att du var samma som hade skrivit även längre upp i samma tråd och svarade på det sista meddelandet du skrev. Ursäktar mig för denna fadäs
Men en sak jag inte får att gå ihop. Först skriver du att din vän som beställt samma som dig men innan och inte har fått sin skickad.
Och sen att han redan redan fått den trots senare beställning.
Kanske är olika vänner?!?
Undrar även vilka som har beställt (pro svart 128) den 13de som inte fått sin levererad. Är det verkligen så?
Jag har beställt iPhone 16 pro max 512GB i färgen desert och jag har inte heller hört något om den. Dock så tror jag att Pro Max modellerna har inte dykt upp i Sverige än. Har även pratat med Comviq förra veckan och de sa att det kan ta upp till 6 veckor innan dem har fått leverans på sina Pro max modeller så jag vet inte.
Om vi kanske flera stycken som klagar och får vår röster hörda så kanske får man en kompensation för det?! Jag menar något måste de göra åt saken!
Jag har beställt iPhone 16 pro max 512GB i färgen desert och jag har inte heller hört något om den. Dock så tror jag att Pro Max modellerna har inte dykt upp i Sverige än. Har även pratat med Comviq förra veckan och de sa att det kan ta upp till 6 veckor innan dem har fått leverans på sina Pro max modeller så jag vet inte.
Om vi kanske flera stycken som klagar och får vår röster hörda så kanske får man en kompensation för det?! Jag menar något måste de göra åt saken!
Jag fick min Pro Max Sand 256 gb den 10 oktober och beställde min den 13 september strax innan midnatt. Dom har troligtvis fått ett väldigt begränsat antal av Pro Max modeller och jag har läst att Apple har grovt misstolkat antalet PRO modeller folk ville köpa. Dom har nu tydligen ökat produktionen på dessa modeller under oktober månad, jag beställde min ett par timmar efter släppet och fick den drygt en månad efter det så skulle nog gissa att ni får eran i början av november 🥲