Skip to main content
Aspirant
September 26, 2024

iPhone 16 pro max - leveranstid

• September 26, 2024
  • 260 svar
  • 32790 visningar

Tjena!

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

Det här ämnet är stängt för kommentarer

260 svar

Nykomling
October 4, 2024

Beställde en 16 Pro 128Gb 16/9 & i eftermiddags ändrades status till ”Packas” sedan kom ett SMS efter nån timme med info att dom skickat den. Det kom även ett sms gällande förlängningen av abonnemanget.

Därefter kom notis i Postnord-appen & nu ser jag att den är på väg så den dyker sannolikt upp imorgon innan helgen.

På 3:s sida står det fortfarande ”obekräftat från leverantören” så dom verkar ju i vilket fall uppfylla förhandsbokningarna vilket är bra.

Vilken färg beställde du? Funderar på om viss färg släpps snabbare.. 

Naturlig Titan.

Rookie
October 4, 2024

Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Superhjälte
October 4, 2024

@Styler Beställde ni exakt samma färg, lika mycket minne och exakt samma modell? Båda från Tre?

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Rookie
October 4, 2024

@Styler Beställde ni exakt samma färg, lika mycket minne och exakt samma modell? Båda från Tre?

Japp. Allt likadant. Han beställde den 18e.

Rookie
October 4, 2024

Japp. Allt likadant. Han beställde den 18e.

Då skickas dem ju absolut inte ut i turordning som dem sa till mig. 

Entusiast
October 4, 2024

Nu blev min iphone 16 pro (128gb, svart) skickad. Lustigt eftersom jag har en vän som beställde samma som mig fast tidigare och hans har ännu inte blivit skickad. Beställde min den 19e September på morgonen.

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…

Skillad
October 4, 2024

Asså på riktigt, pinsamt av Tre! Väntar på exakt samma som du skrev från Tre, beställde 16e, vad är det för förbeställnings system egentligen…

Det gör de förståeligt att de inte kan svara på frågor. De har helt enkelt ingen aning :-P

Aspirant
October 4, 2024

Någon som beställt pro max 256gb och fått den (vilket datum beställde ni)? Beställde den 16e och vill veta hur långt dem har kommit i leveranserna

Rookie
October 4, 2024

Ganska imponerande av Tre!

Jag har beställt en iPhone 16 Pro, svart, 128gb. Beställningen bekräftades den 14e September, samma dag som beställningen lades. Min order står fortfarande på, ”beställning mottagen”. Och ordrar som är lagda EFTER den 14e börjar nu packas, på likadana telefoner? Hahaha, snyggt!

Så nej, Tre verkar INTE gå i turordning (åtminstone inte som gemene man vanligtvis hade gjort iaf)

Entusiast
October 4, 2024

Ganska imponerande av Tre!

Jag har beställt en iPhone 16 Pro, svart, 128gb. Beställningen bekräftades den 14e September, samma dag som beställningen lades. Min order står fortfarande på, ”beställning mottagen”. Och ordrar som är lagda EFTER den 14e börjar nu packas, på likadana telefoner? Hahaha, snyggt!

Så nej, Tre verkar INTE gå i turordning (åtminstone inte som gemene man vanligtvis hade gjort iaf)

Skrev med supporten och vädra lite frustration, frågade hur folk som beställt långt efter andra får telefoner men inte du som beställt mycket tidigare, fick svar att ”Det går efter ett kö-system, kan vara systemfel om det skickas i annan ordning” 🤣