Skip to main content

Tjena!

 

Bokade min pro max 1.5 timme efter att erbjudandet släpptes. Fick besked att leverans är inom en vecka vilket även stod på sidan. Men när man kollade i mitt3 stod det vecka 40 och nu står det inget alls.

 

Förstår att det är tryck på mobilerna men är det ens någon som förbeställde som har fått sin? Känns ju väldigt tvivelaktiktigt att ge besked till folk att den ska komma inom 1-2 veckor för att sedan inte en kunna ge besked om leverans i kanske 1-2 månader?

 

Jag beställde en iPhone 16 pro Max 512gb den 13/9. Min står fortfarande som beställning mottagen. 
Jag känner en viss orimlighet i den totala tystnaden från tre. Och nu har det snart gått en månad sen jag beställde. Aja total tystnad är överdrift. Jag har också fått de där fina små SMS:en. 


Uppdatering för de som fortfarande följer med i den här tråden och väntar på sin telefon. Beställde iPhone 16 pro 128gb sand 15 september.

Imorse fick jag sms att min ”beställning från tre är på väg”. I appen står det status ”på väg till dig” men under leveransinformation står det ”Ej i lager”. Fick dock ett spårningsnummer och efter en nervös dag utan uppdateringar att den skickats i PostNord appen står det sedan några timmar att telefonen kommer imorgon (fucking äntligen).

Så ingen förvarning alls men håller tummarna att leveransavtal stämmer! 

Det som står på hemsidan om leveranstid, är vad en som inte förbokat har att vänta sig. 
Så det har ingen egentlig koppling. 


Jag beställde en iPhone 16 pro Max 512gb den 13/9. Min står fortfarande som beställning mottagen. 
Jag känner en viss orimlighet i den totala tystnaden från tre. Och nu har det snart gått en månad sen jag beställde. Aja total tystnad är överdrift. Jag har också fått de där fina små SMS:en. 

 

Hej alla! 👋

Vi inväntar leveranser från leverantören och kan i dagsläget inte ge någon ytterligare information, vilket jag absolut förstår leder till mycket frustration. Vi gör allt vi kan för att skicka ut beställningarna så fort som möjligt. Kundservice har ingen mer information om beställningen än den ni kan se inne på Mitt3.

Feedbacken som har uppstått i denna tråd är något vi sett över och tagit vidare internt.

Jag håller tummar och tår för att ni får era mobiler så fort det bara går! 


Jag beställde en iPhone 16 pro Max 512gb den 13/9. Min står fortfarande som beställning mottagen. 
Jag känner en viss orimlighet i den totala tystnaden från tre. Och nu har det snart gått en månad sen jag beställde. Aja total tystnad är överdrift. Jag har också fått de där fina små SMS:en. 

 

Hej alla! 👋

Vi inväntar leveranser från leverantören och kan i dagsläget inte ge någon ytterligare information, vilket jag absolut förstår leder till mycket frustration. Vi gör allt vi kan för att skicka ut beställningarna så fort som möjligt. Kundservice har ingen mer information om beställningen än den ni kan se inne på Mitt3.

Feedbacken som har uppstått i denna tråd är något vi sett över och tagit vidare internt.

Jag håller tummar och tår för att ni får era mobiler så fort det bara går! 

Se till att hålla era tår extra hårt!!! Ni på Tre få i helsike passa er, i Gudarnas namn!!!!


Jag beställde en iPhone 16 pro Max 512gb den 13/9. Min står fortfarande som beställning mottagen. 
Jag känner en viss orimlighet i den totala tystnaden från tre. Och nu har det snart gått en månad sen jag beställde. Aja total tystnad är överdrift. Jag har också fått de där fina små SMS:en. 

 

Hej alla! 👋

Vi inväntar leveranser från leverantören och kan i dagsläget inte ge någon ytterligare information, vilket jag absolut förstår leder till mycket frustration. Vi gör allt vi kan för att skicka ut beställningarna så fort som möjligt. Kundservice har ingen mer information om beställningen än den ni kan se inne på Mitt3.

Feedbacken som har uppstått i denna tråd är något vi sett över och tagit vidare internt.

Jag håller tummar och tår för att ni får era mobiler så fort det bara går! 

Se till att hålla era tår extra hårt!!! Ni på Tre få i helsike passa er, i Gudarnas namn!!!!

Så så. Lugn nu.


Jag beställde en iPhone 16 pro Max 512gb den 13/9. Min står fortfarande som beställning mottagen. 
Jag känner en viss orimlighet i den totala tystnaden från tre. Och nu har det snart gått en månad sen jag beställde. Aja total tystnad är överdrift. Jag har också fått de där fina små SMS:en. 

 

Hej alla! 👋

Vi inväntar leveranser från leverantören och kan i dagsläget inte ge någon ytterligare information, vilket jag absolut förstår leder till mycket frustration. Vi gör allt vi kan för att skicka ut beställningarna så fort som möjligt. Kundservice har ingen mer information om beställningen än den ni kan se inne på Mitt3.

Feedbacken som har uppstått i denna tråd är något vi sett över och tagit vidare internt.

Jag håller tummar och tår för att ni får era mobiler så fort det bara går! 

Att er ”support” inte har några svar är ju en del av problemet…

Det kan omöjligen vara så svårt att fixa så de ser ungefär var de ligger i leveranser. Självklart är det svårt att sia om framtiden. Men att kunna svara på hur många som redan fått leveranser och ungefär hur många som ligger före en själv i kön är pissenkelt att fixa systemstöd för. 
Jag bryr mig inte så mycket om väntetiden i sig. Det är ett ilandsproblem, det är bara en telefon när allt kommer omkring. 
Det jag stör mig på är bristen på transparens. Och den totala oviljan att ge någon indikation överhuvudtaget. 
Och ovan på det så skickas det ut totalt intetsägande sms som bara bidrar till känslan av att ni inte har någon som helst koll på situationen. 
Det hade kunnat varit betydligt lägre frustrationsnivåer om ni faktiskt hade någon som helst information att delge. 
Men det är bara. Kan inte se. Går inte svara. Går inte, kan inte… 

Som sagt frågor om exakta leveransdatum förstår jag fullt att det inte kan ges. Men köplats. Info hur många som redan fått leveranser och så vidare kan vara nog så mycket värda. 
Istället får alla bara copy paste svar som får er support att framstå som en dummare version av Chat-gpt…

Vettig support och bra bemötande har tidigare varit det enda som hållt mig kvar som tre kund. Trots shitty täckning och så vidare. Men nu finns inte ens den biten kvar…

Funderar starkt på att efter 20+ år som kund gå vidare till något annat företag.


@BML Som några spekulerat i denna tråd så stämmer det att vi inte vill sätta fel förväntningar när det kommer till leveranser, något vi lärt oss från tidigare iPhone lanseringar.. 😅

Vi vet inte när vi får nästa leverans (från ex. Apple) eller hur många mobiler som kommer med den leveransen. Vi visar idag ingen köplats, men oavsett hade det inte gett någon bra indikation på estimerad leveranstid då “plats 50” och “plats 1” kan innebära samma eller vilt olika väntetider beroende på mängden mobiler vi får in.

Med det sagt, så förstår jag självklart att det är frustrerande att behöva vänta på sin mobil och att informationen kan upplevas som otillräcklig. 


@BML Som några spekulerat i denna tråd så stämmer det att vi inte vill sätta fel förväntningar när det kommer till leveranser, något vi lärt oss från tidigare iPhone lanseringar.. 😅

Vi vet inte när vi får nästa leverans (från ex. Apple) eller hur många mobiler som kommer med den leveransen. Vi visar idag ingen köplats, men oavsett hade det inte gett någon bra indikation på estimerad leveranstid då “plats 50” och “plats 1” kan innebära samma eller vilt olika väntetider beroende på mängden mobiler vi får in.

Med det sagt, så förstår jag självklart att det är frustrerande att behöva vänta på sin mobil och att informationen kan upplevas som otillräcklig. 

Du jobbar på supporten va? Du verkar nämligen läsa frågor lika bra som dem. 
Jag skrev upprepade gånger att jag förstår att ni inte kan ge leveranstider och bad inte heller om det. 
En köplats som tickar ner är självklart ingen prognos för leverans. Men det är en utmärkt snuttefilt för att mildra och förbygga frustration och för att beställarna ska känna att något händer överhuvudtaget. En lösning som är oceaner bättre än totalt meningslösa autogenereade schemalagda sms utan någon som helst info.

Min teori är att bristen på köplats. Rykten om att vissa fått sina telefoner trots senare beställningdatum än andra, som fortfarande väntar. Och så vidare, baseras på att ni inte har någon som helst koll på situationen (och då menar jag inte kontroll över Apples leveranser, vilket jag har full förståelse över att ni inte kan styra)

 

Prove me wrong, and I will change my mind. 
 

 


Och appropå ovan.
Om ni inte har någon som helst info om kommande leveranser. Hur kommer det sig att en del modeller på er hemsida står som ”leveranstid 2-3 veckor?”

Ännu en motsägelse. 


Beställde två iPhone Pro Max den 17/9

Sand 256GB och White 526gb

 

Vill bara obs att det står i appen att Sand 256gb håller på och packas nu. Medans ”beställning mottagen” gäller för den vita. Hoppas alla får sina iPhone snart :)


Jag förstår din och andras frustration om bristen på transparens kring leveransen och jag har lyft diskussionen vidare internt till berörda avdelningar.

Jag kan tyvärr inte göra mer än så i dagsläget men jag hoppas att det kan bli bättre framöver.


Jag förstår din och andras frustration om bristen på transparens kring leveransen och jag har lyft diskussionen vidare internt till berörda avdelningar.

Jag kan tyvärr inte göra mer än så i dagsläget men jag hoppas att det kan bli bättre framöver.

Beskyller inte dig personligen (inte i annat än att dina svar känns lika copy/paste som resten av supporten).
Men jag vet även hur det är att jobba för företag som inte lyssnar….

Du får dock ta mot min kritik då du utger dig som representant för företaget. 


Jag förstår din och andras frustration om bristen på transparens kring leveransen och jag har lyft diskussionen vidare internt till berörda avdelningar.

Jag kan tyvärr inte göra mer än så i dagsläget men jag hoppas att det kan bli bättre framöver.

Beskyller inte dig personligen (inte i annat än att dina svar känns lika copy/paste som resten av supporten).
Men jag vet även hur det är att jobba för företag som inte lyssnar….

Du får dock ta mot min kritik då du utger dig som representant för företaget. 

Skojade lite i mitt tidigare inlägg, men uppskattar att du tar din tid att svara på oss även fast det inte är det svaret man va ute efter. Ta vidare kritiken och försök att göra det bättre vid nästa släpp ;) 


@BML @Nattileen Självklart! Vi alla uppskattar att ni förklarar er upplevelse så att vi också vet vad som kan bli bättre. ⭐️


Äntligen har min status ändrats till "Ordern packas"!! 

Jag beställde en 16 Pro, 256GB i färgen Natural Titaniun den 18 sep.


nu fick även jag det andra smset. :( 

hur lång tid efter det tog det ca innan det packats? ni som fått det packats då! 

 


nu fick även jag det andra smset. :( 

hur lång tid efter det tog det ca innan det packats? ni som fått det packats då! 

 

Fick det i måndags och inte hänt ett smack sen dess 👎


nu fick även jag det andra smset. :( 

hur lång tid efter det tog det ca innan det packats? ni som fått det packats då! 

 

Jag fick detta sms idag, dagen efter att min order packas, så det betyder tyvärr inget. Antagligen bara ett massutskick till alla som har beställt för ett tag sedan.


nu fick även jag det andra smset. :( 

hur lång tid efter det tog det ca innan det packats? ni som fått det packats då! 

 

Fick det i måndags och inte hänt ett smack sen dess 👎

Finns ingen koppling mellan sms och leverans. Sms är som flera gånger nämnts ett autoutskick som ingen människa har med att göra. Dessa meddelanden skickas efter vad jag gissat mig till efter en viss kalendertid. Har noll och inget att göra med din specifika beställning annat än att den är sen


nu fick även jag det andra smset. :( 

hur lång tid efter det tog det ca innan det packats? ni som fått det packats då! 

 

Jag fick detta sms idag, dagen efter att min order packas, så det betyder tyvärr inget. Antagligen bara ett massutskick till alla som har beställt för ett tag sedan.

Exakt just så!


Jag beställde som jag tidigare skrivit en svart pro max den 13 september. Fortfarande status: Beställning mottagen. Så tråkigt att vänta och dessutom se så många som beställt efter mig få sina telefoner. Grattis till er, men jag är lite lack över det. Då hade man ju inte behövt bry sig om att vara snabb på release dagen. Haha…


Jag beställde som jag tidigare skrivit en svart pro max den 13 september. Fortfarande status: Beställning mottagen. Så tråkigt att vänta och dessutom se så många som beställt efter mig få sina telefoner. Grattis till er, men jag är lite lack över det. Då hade man ju inte behövt bry sig om att vara snabb på release dagen. Haha…

Är du säker på att de som fått leveranser har samma färg och minnesstorlek?


Jag beställde som jag tidigare skrivit en svart pro max den 13 september. Fortfarande status: Beställning mottagen. Så tråkigt att vänta och dessutom se så många som beställt efter mig få sina telefoner. Grattis till er, men jag är lite lack över det. Då hade man ju inte behövt bry sig om att vara snabb på release dagen. Haha…

Är du säker på att de som fått leveranser har samma färg och minnesstorlek?

Nej det är sant, det vet jag inte. Men ändå b. 


Jag beställde som jag tidigare skrivit en svart pro max den 13 september. Fortfarande status: Beställning mottagen. Så tråkigt att vänta och dessutom se så många som beställt efter mig få sina telefoner. Grattis till er, men jag är lite lack över det. Då hade man ju inte behövt bry sig om att vara snabb på release dagen. Haha…

Är du säker på att de som fått leveranser har samma färg och minnesstorlek?

Nej det är sant, det vet jag inte. Men ändå b. 

Absolut är det trist oavsett… jag sitter och väntar på min andra beställning. Så vi är i samma båt.

 

 
Nu har klåparna på Tre slängt upp en disclaimer på hemsidan att deras kundtjänst inte vet mer än vad som står på mitt3. 

No shit Sherlock. Det är ju ett av problemen att det inte finns någon som har koll och kan svara på något överhuvudtaget. 
 

Tre kanske skulle se till att förse dem med lite info istället för att skapa en disclaimer som bara understryker deras inkompetens. 


Jag beställde som jag tidigare skrivit en svart pro max den 13 september. Fortfarande status: Beställning mottagen. Så tråkigt att vänta och dessutom se så många som beställt efter mig få sina telefoner. Grattis till er, men jag är lite lack över det. Då hade man ju inte behövt bry sig om att vara snabb på release dagen. Haha…

Är du säker på att de som fått leveranser har samma färg och minnesstorlek?

Nej det är sant, det vet jag inte. Men ändå b. 

Absolut är det trist oavsett… jag sitter och väntar på min andra beställning. Så vi är i samma båt.

 

 
Nu har klåparna på Tre slängt upp en disclaimer på hemsidan att deras kundtjänst inte vet mer än vad som står på mitt3. 

No shit Sherlock. Det är ju ett av problemen att det inte finns någon som har koll och kan svara på något överhuvudtaget. 
 

Tre kanske skulle se till att förse dem med lite info istället för att skapa en disclaimer som bara understryker deras inkompetens. 

Man känner ju lite som sagt innan, att något borde ju hända snart, väntan är ju inte värst det är ovissheten, man kunde få typ uppdateringar att ”nu har vi fått in 100 pro nått nått som postas under dagen till tur och ordning ” även om kösystemet vart skiiiiiiiiiit baserat på ovan då. 
det jag inte fattar är, problemet ligger ju egentligen hos Apple och deras oförmåga att förse alla länder med vad de har beställt. För de jag följer i typ usa är alla redan levererade typ inte exakt men ja


Lämna en kommentar