Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Falken
Proffs
February 18, 2020

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

Hej Johan,

Jag ser detta i Mitt3-appen, under abonnemang. Där ligger nu abonnemangsposten “Galaxy Watch-anslutning” som aktiv. “Rabatt T.o.m 2020-08-12” 

Vänligen /

Falken

Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!
Skillad
February 18, 2020

Jag får fortfarande "nätverket CKH(Sweden) stöds ej av klockan" på min galaxy active 2. Nåt nytt från er på 3 om när ni går live på riktigt? Verkar ju fungera fint för de som släppts in. @Erik 

Rookie
February 19, 2020

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

Hej Johan,

Jag ser detta i Mitt3-appen, under abonnemang. Där ligger nu abonnemangsposten “Galaxy Watch-anslutning” som aktiv. “Rabatt T.o.m 2020-08-12” 

Vänligen /

Falken

Tack, nu såg jag att det stod så för mig också. Hur funkar det för er som fått igång detta? Får ni notiser som sms och andra former av notiser till klockan när den är uppkopplad enbart genom 4g? Jag kan endast ringa, ta emot samtal samt skicka sms. Svarar någon på sms ser jag inte det på klockan. Jag får inga notiser alls till klockan, men det får jag om den är kopplad till klockan via bluetooth.

Mvh Johan 

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 19, 2020

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Nykomling
February 24, 2020

Nu har även min Galaxy Watch 46mm blivit ansluten genom Wearables appen! :D

49 kr/mån och de första 6 mån gratis.

Skillad
February 24, 2020

@Erik har du någon update på hur det får för er med testningen och alla vi andra släpps på.

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 24, 2020

@Erik har du någon update på hur det får för er med testningen och alla vi andra släpps på.

@Samuelb, du har säkert sett att vi var på väg att lansera ett par gånger men stött på utmaningar, därför vi inte lova något datum igen. Man vet aldrig vad som kan hända. :grin: Men som det ser ut i skrivande stund.. så är det nära. 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
February 24, 2020

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

Rookie
February 25, 2020

Nu fungerar det även för mig. Fungerade inte alls för mig för nån vecka sedan. Har bilder här också. Blev ett 6 mån kampanj, sen 49 kr/mån. Har en galaxy watch! 

Rookie
February 25, 2020