Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Skillad
February 25, 2020

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

Vad får du för fel?

Rookie
February 25, 2020

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

Rookie
February 25, 2020

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

Rookie
February 26, 2020

Att tillägga här, tjänsten är även registrerad på tre.se som ovan skribenter nämnt. 

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 26, 2020

@Flaffkapp, intressant. Skulle du kunna återkomma och berätta vilken mjukvaruversion din klocka har idag? Bör se ut enligt format: R8XXXXXXXXXXX

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
February 26, 2020

Någon annan med en idé? =) Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Erik
Pensionerad Moderator
ErikPensionerad ModeratorSvar
Pensionerad Moderator
February 27, 2020

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
February 27, 2020

Ja, det där gick ju fint - NOT!! Synd att man har en Oneplus 7 Pro :joy:

Rookie
February 27, 2020

Har nu väntat i ett år på att Tre ska lansera Esim till Samsung-klocka, idag ska det äntligen fungera, MEN det går ej på min telefon.

Ringer då till Tre och får information att de endast väljer att ge Esim till de som har samsung-mobil. På riktigt, det var det sämsta jag hört på länge!

Samsung-klockan stödjer de flesta android, men Tre väljer alltså att blocka ut alla andra än Samsung. Esim till resterande Android kommer senare under 2020. 

TRE är det absolut sämsta bolaget, i eftermiddag byter jag bolag!!!

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 27, 2020

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile: