Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Skillad
February 12, 2020

Jag får CKH Sweden stöds fortfarande inte.. @Erik kan du förklara vad man gör för att det ska gå igenom ordentligt?

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 13, 2020

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Falken
Proffs
February 13, 2020

@Falken - Vad roligt att du fick igång det, även om det tog dig 5 försök. :relaxed:

@Samuelb - Det jag vet är att tester utförs på en modell och Samsung har valt Active 2 för ändamålet. Har man en sådan så kan det gå, men inget vi garanterar då det som sagt handlar om test. Har man en Galaxy Watch behöver man vänta till officiell release som vi hoppas innerligt kan ske snart. Med tanke på historik vill vi dock inte ge något datum förens vi är 100% säkra på att allt fungerar klockrent. 

Ja! Helt suveränt trevligt.

5 försök var inga problem för mig. Jag misstänkte att det var slumpmässigt i och med att det är en testperiod varpå jag fortsatte försöka. 

Notera att jag först sökte efter en mjukvaru-uppdatering manuellt i Galaxy Wearable appen, vilket resulterade i en uppdatering. Därefter tryckte jag på mobilnät och lät processen fortgå tills att jag antingen fick ett felmeddelande eller att jag den femte gången fick upp prenumerationsinformation där jag erbjöds 6 månader kostnadsfritt. (Schysst!). När jag accepterade det laddades operatörsinställningar över till min klocka varpå klockan kopplade upp mot LTE-Nätet. 

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Riktigt trevligt.

Jag har för dom som undrar en Watch Active 2. 

Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!
Skillad
February 13, 2020

Det är en active 2 Jag har.. det är just det som är lite märkligt.

Falken
Proffs
February 13, 2020

Jag gissar i och med att det rör sig om en testperiod, att man begränsat antalet enheter som kan aktiveras och att tilldelningen till viss del är slumpmässig.

Jag uppdaterade som jag skrev först enheten, sen tryckte jag på mobilnät och följde stegen. 4 försök sa att nätet på ett eller annat sätt inte var tillgänligt. Det var väntat. Men, till min stora förvåning så fungerade det som sagt den femte gången - Så jag kanske knep en slumpmässig plats där. 

Alltså garanterar varken jag eller Tre att det fungerar vid varken det 1:a eller 25:e försöket. 

Med det sagt kan du naturligtvis försöka några gånger om det är viktigt för dig, annars misstänker jag att funktionen är nära med tanke på hur väl det fungerar för mig. 

Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!
Nykomling
February 13, 2020

Nu får det väl snart vara dags att få fram e sim till samsung

Rookie
February 14, 2020

Har du fått det att fungera Samuelb? Jag har fick också igång det tillslut, fick klicka i att jag ville ha esim för 49 kr/månad och att första 6 månader var gratis. Det funkar att ringa och skicka sms från klockan när den inte är kopplad till mobilen, men jag kan ej ta emot sms eller andra aviseringar, dessa kommer bara till mobilen.

Jag får även upp felmeddelandet på mobilen “Det går inte att ansluta till nätverk CKH (Sweden)” när klockan är kopplad till mobilen via bluetooth.

Rookie
February 14, 2020

Jag ser nu Galaxy Watch-anslutning på Mitt3, den ser bra ut - Så implementeringen ser relativt redo ut. 

Vart ser du detta? Jag har också fått det att fungera (halvt iaf), men kan inte hitta denna info i mitt3.

Mvh Johan

ANTwdw00
Rookie
February 16, 2020

Våran älskade Galaxy watch har inte vind i seglen bara vänta .. Man har Klarat att använda den ändå tror 3 snart är i mål . Låt medarbetarna få lite distans till o ro från arga kunder de finns värre saker att tänka på än data trafik mm

MyranAnT
Rookie
February 18, 2020

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?