Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 8, 2020

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

Jag har sett CKH Sweden, H3G Sweden (inte Hi3G) och 3 som operatörsnamn 😊

// Mikael
Nykomling
February 8, 2020

Har senaste versionen av klockan 42mm men får fortfarande detta felmeddelandet...

Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 9, 2020

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

// Mikael
Skillad
February 10, 2020

Är det någon fler än Mikael som lyckats få igång tjänten?

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 10, 2020

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

@Erik betyder detta att klockan har 5 GB extra EU-surf? Att man då får 5 GB + 5 GB och när telefonen surfat upp sin pott (5 GB) så har fortfarande klockan surf tills även den surfat upp sin? Eller är det ett felaktigt utskick av det SMSet? 🤔🤔

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 10, 2020

Jag har kollat en gång om dagen ett bra tag nu så jag hade väl bara väldigt mycket tur att det var öppet just när jag kollade 😊

Huruvida man kommer att kunna använda esim i klockan utomlands återstår att se, det som är säkert är att surf och all annan form av användning dras från röstabonnemanget som tjänsten är kopplad till. Klockan har ej en egen pott av ex. surf.

Hur funkar det för Apple Watch idag? Får de användarna också dubbla SMS om utlandssurf? Kan de surfa utomlands med klockan? 

// Mikael
Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 10, 2020

Jag har kollat en gång om dagen ett bra tag nu så jag hade väl bara väldigt mycket tur att det var öppet just när jag kollade 😊

Hur funkar det för Apple Watch idag? Får de användarna också dubbla SMS om utlandssurf? Kan de surfa utomlands med klockan? 

All kommunikation går till abonnemangets nummer, men då klockan speglar alla notiser som dyker upp i mobilen så ser man SMS:et även där. 

Mobildata-roaming med Apple Watch Series 3/4/5 (GPS + Cellular) har inte stöd utanför täckningsområdet för Tres mobilnät i Sverige. Läs mer

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 10, 2020

All kommunikation går till abonnemangets nummer, men då klockan speglar alla notiser som dyker upp i mobilen så ser man SMS:et även där. 

Mobildata-roaming med Apple Watch Series 3/4/5 (GPS + Cellular) har inte stöd utanför täckningsområdet för Tres mobilnät i Sverige. Läs mer

Roamingen funkar ju fint nu så hoppas att det inte försvinner 😳 Fast det kanske räcker med ett SMS, som kanske är anpassat för klockabonnenter? 😋

// Mikael
Skillad
February 11, 2020

@Erik nån idé om hur långt bort det är innan ni slår igång detta för alla? Verkar ju fungera fint för de som hittade av luckan då det gick regga sig. :)

Falken
Proffs
February 12, 2020

HURRAAAAA!

Jag fick igång det även på min klocka! Vilken lycka!! 

Det fungerar helt suveränt. Uppstartsprocessen gick igenom efter ca 5 försök, så även jag lyckades nog knipa en testplats. 

Här ska testas, sanna mina ord! 

Tack Tre, äntligen är vi på rull!

Om mitt svar har hjälpt dig så får du gärna markera det som "Bästa svar" eller trycka på "tumme upp" . På så vis blir det enklare för andra att få hjälp med liknande frågeställningar. Tack ska du ha!