Skip to main content
Registrerad användare
May 18, 2019
Besvarat

Esim till Galaxy Watch

• May 18, 2019
  • 130 svar
  • 24374 visningar
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
Bäst svar av Erik

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

130 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 7, 2020

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 7, 2020

@Mikael Dúi Bolinder   @erik

Nu verkar man komma en bit till i processen. Jag får felmeddelandet “Nätverket CKH (Sweden) stöds inte på klockan.” Nån som fått igång det?

Har du uppdaterat både klocka och mobilapp? För mig funkar samtal, SMS, notifikationer och TIDAL utan problem. 

@Mikael Dúi Bolinder Vilken modell av klockan har du?

Jag har en Galaxy Watch Active2, 44 mm 😁

// Mikael
Skillad
February 7, 2020

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Skillad
February 7, 2020

@Mikael Dúi Bolinder har du uppdaterat med firmwaren som kom för nån dag sen?

Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 7, 2020

Jag har också en Active2. Behövde du slå på något hos 3 eller körde du bara direkt från Galaxy wear appen?

ping @Erik 

Jag installerade senaste firmwaren för klockan samt en uppdatering för Wearables-appen i min Samsung-telefon, som kom idag. Sen la jag bara till det i den appen 😊 Inget annat som behövde göras, man köper tjänsten direkt i Wearables-appen. 

// Mikael
Skillad
February 7, 2020

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 7, 2020

Ok. Jag la till tjänsten i appen. Tog bort den (sjukt korkat) och försöker nu göra det igen. Gissar att jag hamnat i nåt mysko state. Supporten har inte fått info om detta än så de kan inte hjälpa till alls. 

Vad händer när du försöker lägga till den igen? Om du kollar i inställningarna på klockan, har du några nätinställningar kvar där? 

// Mikael
Skillad
February 7, 2020

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

Erik
Pensionerad Moderator
Pensionerad Moderator
February 7, 2020

@Mikael Dúi Bolinder nej inget alls. Testade köra en factory reset också men får samma fel. Är som att appen kollar med nätet men sen säger till klockan att det är ett CKH Sweden nät och inte ett Tre nät!? Jättemärkligt.

@Samuelb Det kan bero på att tjänsten är ej lanserad officiellt ännu och är i testfas. CK Hutchison är våra ägare, varför du förmodligen får upp det namnet. När allt är klart ska det naturligtvis stå “Tre”. :slight_smile:

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Mikael Dúi Bolinder
Entusiast
February 8, 2020

Även roaming funkar 👌 När jag slog på roamingen så fick telefonen ett till SMS om att man får 5 GB att surfa för inom EU...

// Mikael