Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 May 2019
  • 130 svar
  • 23943 visningar


Visa första inlägg

130 svar

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

 

//Jonte

Användarnivå 7
Emblem +10

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

 

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.
 

Fick precis min galaxy watch som jag beställde för några dagar sen, har samma problem som några andra i denna tråd. Har anslutit till esim men endast nödsamtal o 3g/4g fungerar ej. Står att jag är ansluten till tre i galaxy wearable men verkar inte fungera som det ska. Testat återställa klockan samt ominstalera wearable appen, men ingen lycka. Några tips?

Nu fungerar allt, behövde återansluta när mitt 3 börja fungera igen.

Köpte en Active 2 44mm lte igår, och har problem med att jag inte får några sms till klockan, då lte är på och bt är av. 
Sms synkas inte föränns jag sätter på bt då klockan kopplas till luren. Någon som haft samma problem? 

 

//Jonte

Tjena @Jonathan0101 !

Grattis till din nya klocka. :relaxed:  Jag förutsätter då att har skaffat eSIM till klockan via din egna mobil?
Var din mobil påslagen eller avstängd när du testade? När det kommer till SMS så behöver nämligen mobilen vara på, även om du lämnar den hemma. Om mobilen är avstängd så kommer inte SMS att fungera i klockan.
 

Mobilen har varit på alla gånger jag testat, har prövat att göra om hela esim anslutnings processen, men det står fortfarande "Det går inte att fjärransluta till telefonen. Anslut med Bluethooth". Att ringa och ta emot samtal fungerar problemfritt.  Drygt att inte få eller kunna skicka sms från/till klockan /:

Svara