Besvarat

Esim till Galaxy Watch

  • 18 May 2019
  • 130 svar
  • 23943 visningar

Användarnivå 1
  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hejsan
Jag skulle vilja beställa ett esim till min galaxy watch

Mvh
icon

Bäst svar av Erik 27 February 2020, 08:13

Visa original

130 svar

Användarnivå 2

Blir lite orolig att stödet kommer bara till active 2 och inte till galaxy watch. Vad säger du om detta @Erik ?

 

Hej @Gino och alla andra! Ledsen för sent svar, åkte på en förkylning. 
Nej då, stödet är planerat för Galaxy Watch också, man valde bara att börja tester på Active 2. Kan tyvärr inga lösningsförslag än att testa uppdatera mobilen & klockan igen om du vill försöka få igång det. Vi kan dessvärre inte påverka vilka som kommer åt det då det inte är officiell release.

Tack för dina varma ord @ANTwdw00

@wat Nu äger jag inte en Galaxy Watch själv (och har inte en bredvid mig) men har läst att det kan bero på inställningar i “Wearables” appen. Har du kikat så att det inte finns några inställningar där som påverkar notifikationer även om klockan är ansluten till LTE? 
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00061433/

Jag har har letat runt som en galning kring detta nu men inte fått det att fungera. Det slutade med att jag återställde klockan och skulle göra om allting. Men nu kommer jag inte in på det mobila nätverket istället..

 

Vad får du för fel?

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

 

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

 

Att tillägga här, tjänsten är även registrerad på tre.se som ovan skribenter nämnt. 

Användarnivå 7
Emblem +10

Hej! Går fint att ansluta via wearables appen och tanka in inställningarna till klockan men klockan kopplar ej upp mot 4g nätet, står bara endast nödsamtal. Testat att göra om processen x flera. Någon ide någon? =)

@Flaffkapp, intressant. Skulle du kunna återkomma och berätta vilken mjukvaruversion din klocka har idag? Bör se ut enligt format: R8XXXXXXXXXXX

 

Någon annan med en idé? =) Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Användarnivå 7
Emblem +10

 

:grey_exclamation:UPDATE - Dagen vi alla väntat på är här, nu lanserar vi eSIM till Galaxy Watch!

Ni som har följt utvecklingen kring tjänsten i trådarna på 3Community vet att vi har varit nära lansering ett flertal gånger. Som tack för ert tålamod vill vi ge er 6 fria månader som börjar gälla från att tjänsten aktiveras.

Att ansluta klockan är superenkelt, men vi har naturligtvis förberett en guide som ni hittar nedan:

Ställa in Galaxy Watch-anslutning.

Användarnivå 2

Ja, det där gick ju fint - NOT!! Synd att man har en Oneplus 7 Pro :joy:

 

Användarnivå 1

Har nu väntat i ett år på att Tre ska lansera Esim till Samsung-klocka, idag ska det äntligen fungera, MEN det går ej på min telefon.

Ringer då till Tre och får information att de endast väljer att ge Esim till de som har samsung-mobil. På riktigt, det var det sämsta jag hört på länge!

Samsung-klockan stödjer de flesta android, men Tre väljer alltså att blocka ut alla andra än Samsung. Esim till resterande Android kommer senare under 2020. 

TRE är det absolut sämsta bolaget, i eftermiddag byter jag bolag!!!

Användarnivå 7
Emblem +10

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:

Användarnivå 1

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:


Varför väljer ni att inte stödja alla Android när Samsung stödjer andra märken? Säkerligen visste ni om att ni endast skulle lansera till Samsung, då tycker jag att man kan gå ut med den informationen för då hade vi bytt bolag tidigare!

Användarnivå 7
Emblem +10

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:


Varför väljer ni att inte stödja alla Android när Samsung stödjer andra märken? Säkerligen visste ni om att ni endast skulle lansera till Samsung, då tycker jag att man kan gå ut med den informationen för då hade vi bytt bolag tidigare!

@camlov Som nämnt, samma utmaning finns hos andra operatörer. Så inte säkert att ett byte hade löst problemet. Vi vill naturligtvis att klockan ska stödja mobiler från alla tillverkare, samtidigt vill vi inte låta andra kunder som har en Samsung mobil vänta.

Användarnivå 1

Lyckades inte ansluta min klocka trots upprepade försök. När jag kopplade ner mig från mitt wlan och körde via mobildata anslöt den direkt. Kan vara bra att veta

 

Hälsningar

Bengt

Användarnivå 1

@joje25 @camlov 

Vi är glada att äntligen kunna erbjuda eSIM till Galaxy Watch, men likt för flera andra operatörer fungerar det för tillfället att aktivera tjänsten endast via en Samsung mobil. Möjligheten att göra denna process via andra mobiler kommer, vi kan dock inte svara på när då det bland annat kräver en uppdatering till klockorna från tillverkaren. 

@Samuelb lyckades faktiskt med en workaround som ni kan läsa om i denna tråd. :slight_smile:


Varför väljer ni att inte stödja alla Android när Samsung stödjer andra märken? Säkerligen visste ni om att ni endast skulle lansera till Samsung, då tycker jag att man kan gå ut med den informationen för då hade vi bytt bolag tidigare!

@camlov Som nämnt, samma utmaning finns hos andra operatörer. Så inte säkert att ett byte hade löst problemet. Vi vill naturligtvis att klockan ska stödja mobiler från alla tillverkare, samtidigt vill vi inte låta andra kunder som har en Samsung mobil vänta.


Igår var jag på både Telenor och Telia, de erbjuder båda 2 Esim till alla Android, så vilka telefonbolag är det du hänvisar till som har samma problem som er? 

Ni vill inte låta Samsung kunder vänta, men vi andra som har andra tycker ni uppenbarligen kan vänta, härlig inställning!

Lyckades inte ansluta min klocka trots upprepade försök. När jag kopplade ner mig från mitt wlan och körde via mobildata anslöt den direkt. Kan vara bra att veta

 

Hälsningar

Bengt


Samma för mig. Testade ansluta säkert 30ggr… Men efter att ha läst Bengts kommentar stängde jag telefonens WiFi och då funkade det direkt sen.

Tack Bengt

Användarnivå 7
Emblem +10

Tack @Bw55 och @PetKe. 🙏🏻 

Guiden är nu uppdaterad med info kring WiFi.

 

Användarnivå 1

Någon annan med en idé? =) Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Jag har precis samma problem som Flappkapp, allt antyder att det går bra men i slutändan är klockan i nödsamtalsläge. Har kollat att alla versioner är som det ska och gjort om processen ett antal gånger men det slutar alltid med samma resultat. Är det någon som hittat en lösning på detta?

Användarnivå 1

Någon annan med en idé? 🙂 Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Jag har precis samma problem som Flaffkapp, allt antyder att det går bra men i slutändan är klockan i nödsamtalsläge. Har kollat att alla versioner är som det ska och gjort om processen ett antal gånger men det slutar alltid med samma resultat. Är det någon som hittat en lösning på detta?

Var inne i en TRE-butik idag utan större framgång och personalen kunde inte heller hjälpa till med att lösa problemet, den enda eventuella gissning de kunde ge mig var att Android 9 som jag har på min Samsung S8 inte var tillräcklig utan att det behövdes en nyare version vilket jag tyvärr inte verkar kunna få på S8-an för tillfället.

Användarnivå 7
Emblem +10

Någon annan med en idé? 🙂 Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Jag har precis samma problem som Flaffkapp, allt antyder att det går bra men i slutändan är klockan i nödsamtalsläge. Har kollat att alla versioner är som det ska och gjort om processen ett antal gånger men det slutar alltid med samma resultat. Är det någon som hittat en lösning på detta?

Var inne i en TRE-butik idag utan större framgång och personalen kunde inte heller hjälpa till med att lösa problemet, den enda eventuella gissning de kunde ge mig var att Android 9 som jag har på min Samsung S8 inte var tillräcklig utan att det behövdes en nyare version vilket jag tyvärr inte verkar kunna få på S8-an för tillfället.

 

Hej @Gert 

Vi har lyckats lokalisera och åtgärda problemet efter ett par dagars felsökning tillsammans med @Flaffkapp. Behöver egentligen titta på just dina inställningar för att avgöra om det är exakt samma problem men du kan i vilket fall testa nedan:

  1. I Wearables appen - Gå in på Mobila Nätverk
  2. Tryck på "Avsluta" (knappen längst ner) Obs! Tryck inte på Avsluta tjänsten el. likn.
  3. Klockan kommer nu att starta om
  4. I klockan - Kontrollera UCCID, det borde stå "Unknown" / "Okänt" eller liknande.
  5. I Wearables appen - Gå in på Mobila Nätverk, vänta 30 sekunder och tryck på Anslut. 

Orsaken är att man hamnar i en loop där ett eSIM reserveras för nedladdning och kopplas till ditt abonnemang men ett annat (tidigare) eSIM laddas ned - resultatet är ett eSIM i klockan som inte är kopplat till abonnemanget.

Kan inte svara på om det hela beror på många försök av aktivering eller att första försöket gjordes innan officiell lansering - detta är andra fallet.

Testa ovan och berätta hur det gick. :)

 

Användarnivå 1

Någon annan med en idé? 🙂 Fabriksåterställt, avinstallerat wearable lagt in igen, provat nytt Watch abb via tre 5 gånger. Allt går som smort men klockan är i endast nödsamtals läge ( då med mobildata alltid på alternativet på klockan). Startat om till höger och vänster, allt som det känns ;)

Jag har precis samma problem som Flaffkapp, allt antyder att det går bra men i slutändan är klockan i nödsamtalsläge. Har kollat att alla versioner är som det ska och gjort om processen ett antal gånger men det slutar alltid med samma resultat. Är det någon som hittat en lösning på detta?

Var inne i en TRE-butik idag utan större framgång och personalen kunde inte heller hjälpa till med att lösa problemet, den enda eventuella gissning de kunde ge mig var att Android 9 som jag har på min Samsung S8 inte var tillräcklig utan att det behövdes en nyare version vilket jag tyvärr inte verkar kunna få på S8-an för tillfället.

 

Hej @Gert 

Vi har lyckats lokalisera och åtgärda problemet efter ett par dagars felsökning tillsammans med @Flaffkapp. Behöver egentligen titta på just dina inställningar för att avgöra om det är exakt samma problem men du kan i vilket fall testa nedan:

  1. I Wearables appen - Gå in på Mobila Nätverk
  2. Tryck på "Avsluta" (knappen längst ner) Obs! Tryck inte på Avsluta tjänsten el. likn.
  3. Klockan kommer nu att starta om
  4. I klockan - Kontrollera UCCID, det borde stå "Unknown" / "Okänt" eller liknande.
  5. I Wearables appen - Gå in på Mobila Nätverk, vänta 30 sekunder och tryck på Anslut. 

Orsaken är att man hamnar i en loop där ett eSIM reserveras för nedladdning och kopplas till ditt abonnemang men ett annat (tidigare) eSIM laddas ned - resultatet är ett eSIM i klockan som inte är kopplat till abonnemanget.

Kan inte svara på om det hela beror på många försök av aktivering eller att första försöket gjordes innan officiell lansering - detta är andra fallet.

Testa ovan och berätta hur det gick. :)

 

Hejsan @Erik
Tyvärr gav jag igår efter besöket i butik upp och avbeställde tjänsten i Mitt3 samt avinstallerade den från klockan. Jag testat gärna det nu nämner, kan jag bara återaktivera tjänsten eller krävs det först att supporten gör något med mitt abonnemang med tanke på att jag redan avbeställt tjänsten?

"Går inte ansluta till tjänsten. Kontrollera anslutning och försök igen." 

 

Hittar dessutom inte S10+ i listan. 

 

Känns nästan som ett skämt om. S9+ fungerar men inte 10an.

 

 

Användarnivå 7
Emblem +10

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Men det gör det inte. Försökt allt. Återställt. Rätt version i klockan och telefon. Ingenting funkar. 

 

 Besviken efter all väntan. 

Användarnivå 1

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

Användarnivå 7
Emblem +10

@Gert - Det är fritt fram att testa igen. :slight_smile:  Om det inte skulle fungera vill jag be dig att återkomma med efterfrågad information i mailet som du fick från Kundservice igår.

@MELLDORWIN - S10 ska fungera, kontrollera att du har rätt modell och mjukvara enligt guiden samt att du har stängt av WiFi i mobilen.

Hejsan @Erik 
Jag kollade att klockans ICCID hade värdet “Okänt” och försökte sedan i Wearables appen under Mobilnätverk aktivera om tjänsten men kommer nu bara till första steget där jag efter att ha tryck på “Nästa” redan efter några sekunder får svar att det inte går att konfigurera tjänsten och att jag ska kontakta tjänsteleverantören. Klickar jag här enhetsinfo så visar det att jag fått felkod 4001.

Jag gissar att detta måste ha något att göra med att jag avbeställt tjänsten för detta är ju för mig ett nytt fel, förra gången lyckades jag ju faktiskt aktivera tjänsten :(

 

Hej @Gert - Okej, tack för att du testade. Vill nu be dig att starta om båda enheterna och testa lägga till tjänsten på nytt, om du får samma felmeddelande - prova gärna ett par gånger till.

Vi har också eskalerat ditt ärende till kundservice via mail. Om problemet kvarstår, titta gärna i din inkorg för vidare instruktioner från kundservice så ska vi tillsammans göra allt vi kan för att hitta en lösning.

Svara