En affärsidé som försvårar för kunder att säga upp abonnemang Hej
Jag sade upp min abonnemang gällande bredband och telefoni och önskade inte ha något mer med 3 att göra med. Jag sade upp abonnemanget i god tid och kalkylerade att allt skulle upphöra april månad 2018. Jag fick ett brev där det stod att allt var uppsagt men att det ev skulle komma en ny räkning. Maj månad dök upp en räkning som jag inte tittade närmare på utan tänkte det var en extra kostnad. Anledningen till att jag sade upp var att bredbandet inte fungerade tillfredsställande utan var ofta utan internet större delen av månaden. När jag sade upp så frågade jag om jag skulle skicka in något tillbaka till 3, men kundtjänstoperatören sade nej och allt skulle upphöra i april. Nu åter har jag fått en räkning, bredband och periodiserat framåt. Hur är detta möjligt när jag säger upp och är klar och tydlig i mitt samtal. Jag har därefter ringt tre gånger långa köer och har inte den tid att sitta i kö. Men äntligen kom jag fram i dag, det visar sig att jag inte kan göra något och d