Nummerportering av fasttelefon - skandalös hantering
Min mamma (90) som snart drabbas av att kopparnättet läggs ned fick hjälp att portera sitt fastnummer hon haft sen 1961. Minst tre säljare var involverade när vi frågade om tjänsten vid olika tillfällen. Köpte en fasttelefonliknande (mobil-)telefon till mor och fick hennes nummer porterat.Alla involverade säljare har undanhållit att 3 routar fastnummer, men sen bara vidarekopplar till ett nytt mobilnummer. De har helt mörkat att när hon ringer med sin nya telefon så visas inte hennes gamla nummer utan istället ett nytt mobilnummer.Att inte förstå att det är essentiellt för en 90-åring att ett nummer hon haft sen 1961 inte visas till de hon ringer, en generation som vanligtvis avvisar nummer de inte känner igen, är ett stort problem och övergår mitt förstånd. Enligt Mor är även flera tjänster knutna till hennes fastnummer där de identifierar henne via A-nummer. Det kommer inte att fungera längre. Redan mindre än en vecka in med er lösning skapar detta stor frustration o